{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.262 visninger | Oprettet:

John S
John S
Tilmeldt:
14. aug 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Mariner 60 hk {{forumTopicSubject}}

Hej alle....! Jeg har en 60 hk mariner påhængsmotor fra 1997, efter ca1 min sejlads med fuld gas, går den ned i omdrejninger,også efter 1-2 min i tomgang, kan den igen, i ca 1 min... Der er fin køling, har også prøvet uden thermostat....hjææælp


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mariner 60 hk
  • #1   14. aug 2014 Lyder som om den ikke får benzin nok.
    Husk luftskruen på tanken skal være åben !!!
    Ellers vil fejlen være oplagt som et snavset benzinfilter.
    Tag evt. en video af problemet. Så er det nemmere at høre, om det evt. skulle være et el-problem.


  • #2   14. aug 2014 Lyder som om du har en forbrændings problem dvs luft eller brandstof ikke udleveres i nok mængder ved høj omdrejninginger.

    Tjek , brandstof pumpe, brandstof filter , slanger slanger , luft filter.

    Du kan også se på farven din tændrør spidser til at se om alt er som det skal.


  • John S
    John S Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   15. aug 2014 Ok tak, det vil jeg lige prøve i weekenden... Det kan ikk have noget med lav oliestand, eller temp. Føler at gøre....

  • #4   15. aug 2014 Hvis den går helt ned i tomgang, har det ikke noget med temperatur føler eller olie stand. Ved høj temperatur går motor i Slow Function og kan ikke tage mere end 2500 omdr. Og den hoster og hakker.

  • John S
    John S Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   15. aug 2014 Den går ik helt ned i tomgang, men hvor mange omdr. Ved jeg ik nøjagtig... 2500 passer meget godt....hvordan tjekket olie på den...? Spørger dumt måske, men har lige fået den, og den skulle jo være tip top...men det er den ik helt..

  • #6   15. aug 2014 Hvis motor ikke føles meget varm når det sker, så prøv at rykke stikket ud af temperaturføleren i topstykket. Hvis problemet så er væk, er det i denne kreds fejlen er ( overgang i ledning, defekt føler ).
    Går ud fra der sidder en indbygget tank med 2-taktsolie. Den skal du jo bare fylde op med olien. Men den ville ikke få motor til at gå ned i omdrejninger selvom tanken snart er tom.


  • John S
    John S Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   15. aug 2014 Det prøver jeg, mange tak.....

  • #8   16. aug 2014 Er den 2 takt?
    Om den er ,har den en beholder til olie under motorndækslet, ovenpå dækslet eller en ekstern beholder.
    Om den er 4 takt så har den en målepind/pejlepind
    Håber for dig at der er olie på!!!! smiley


  • John S
    John S Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   16. aug 2014 Jamen det er en 2 takt, så der er jo kun beholderen til olien...:)

Kommentér på:
Mariner 60 hk

Annonce