{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.953 visninger | Oprettet:

Revne i Volvo Penta SX drev {{forumTopicSubject}}

En af mine venner, har sendt mig et billede af en revne, som han har opdaget i sit drev...

Er der noget inde bag ved, som kræver at det skal være tæt netop dette sted ?

Han er også i tvivl om, det er nødvendigt at afmontere for at blive svejset, eller han kan gøre det, med drevet monteret..

Er der nogen, der ved, om det der gemmer sig, inde bag revnen.

Alt virker tilsyneladende som det skal, og der er heller ingen lyde, som indikerer, at der er noget galt...


Kommentarer på:  Revne i Volvo Penta SX drev
  • Jacob H
    Jacob H Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 43
    #1   19. aug 2014 Hej. Jeg mener helt bestemt ikke der gemmer sig noget vitalt bagved. Drevet skal afmonteres for at blive svejset da det udvikler rigtigt meget varme. Kender du en der kan svejse det ??? Ellers så sig til smiley hvis i ikke selv vil afmontere drevet kan hele båden leveres smiley
    /Jacob


  • #2   19. aug 2014 Det er ikke efter Volvo Penta´s anbefaling at sejle med et drev i den stand...:)
    Kan du ikke tage et billede på bedre afstand ?


  • #3   19. aug 2014 Gad vide hvorfor det er revnet - det sker vist ikke helt af "sig selv"?? smiley
    Jeg ville nok undersøge der meget grundigt inden jeg bare begyndte at svejse - hvis alt "indmaden" ikke er helt som det skal være, så kan det blive en dyr omgang at lave en "billig/hurtig" løsning - men det er bare min mening smiley


  • #4   19. aug 2014 Båden tilhører en af mine gode venner, og det er han´s første år med båd..

    Hverken han eller jeg, kan huske om revnen var der ved købet, eller det er noget der er kommet eller udviklet sig siden.

    Han er helt sikker på, at han ikke har ramt noget, så enten er skaden opstået af almindelig brug, eller så var den der på købtidspunktet..

    Jeg vil blot hjælpe ham, da han er meget i tvivl om hvor vital skaden er, og om det er nok at svejse den, eller om der er kommet vand ind i drevet, til et sted, der ikke tåler vand.

    Er drevet bag revnen, normalt vandfyldt, eller skal det være tørt der ?

    Han får det udbedret, inden han sejler i den igen, og han er ansat i et firma, hvor han kan få det svejset mange tak Jacob, men jeg vil stadigvæk lade dit tilbud gå videre..

    Her er et pic. taget skråt forfra, Rolf, men jeg ved ikke om det giver et bedre indtryk af skaden.



    profilbillede
  • #5   19. aug 2014 Og her er et mere...

    profilbillede
  • Henrik B
    Henrik B Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #9   19. aug 2014 Hej,
    Har nogen forslag til, hvor jeg skal søge / henvende mig for at finde et brugt Volvo Penta SX-M drev 1.60 eller et duo-prop drev til min Volvo Penta 5.0L injection, 260hp, V8?
    Jeg har været så uheldig, at min drev er 'stået af' og ikke kan repareres.
    På forhånd tak


  • #10   19. aug 2014 Tak Preben J. Er du helt sikker på, at rummet bag revnen, er vandfyldt, når båden er i vandet ?

    Jeg har også undret mig over, at det buler ud, og har tænkt den tanke, at der måske er sket noget voldsomt på et tidspunkt, i drevets levetid.

    Både båd og motor, er ellers helt hysterisk velholdt, den nærmest fremtræder som ny overalt, og det eneste der viser at båden er brugt og 9 år gammel, er de små tærringer på drevet...


    profilbillede
  • #11   19. aug 2014 Det er lidt ærgerligt at det er den side af drevet, jeg har et nærbillede at drevet på netop denne båd, men det er taget på bagbords side. Så havde der været mulighed for at checke om det også var der før købet.

  • #12   19. aug 2014 ligner en frostspræning

  • #13   19. aug 2014 Jeg har også et pic. af den modsatte side, fra salgs-annoncen.

    Båden var er super billigt køb, så jeg tvivler på, at min kammerat, har søvnløse nætter af den grund, han vil blot have det udbedret, så der ikke opstår problemer med, at revnen vokser, og giver tekniske problemer, som vil grounde båden...


  • #16   19. aug 2014 Ejeren, var meget længe om at få den frostsikret, og jeg fortalte ham jævnligt i en måned, at han skulle få det gjort..

    Han troede sig sikker, fordi den stod indendørs, selv om jeg forklarede ham, at et uopvarmet hal, ikke var nogen garanti...

    Revnen er så yderlig, at jeg ikke tænkte den tanke selv, at det kunne være en frostsprængning, men nu efter Mekanikles siger det, og at du fortæller, at der står vand på indersiden, og ikke blot et vandtæt rum, så hælder jeg også til den teori.....


Kommentér på:
Revne i Volvo Penta SX drev

Annonce