{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.646 visninger | Oprettet:

motor går dårligt {{forumTopicSubject}}

hej alle. jeg har i god tro købt en mercury 7,5hk og så kom den til at stå i 1,5år før jeg egentlig skulle bruge den.. problemet er det at den ikke vil trække. den starter helt fint og går godt i frigear og kan nemt tage omdr. i frigear, men lige i det man sætter den i gear så er det som om den slet ikke vil noget. med håndtaget på fuld gas vil den kun lyde som om den er i tomgang. det er gradvist blevet værre de få gange jeg har sejlet med den. først var det som om den skød og kun tog gas en gang i mellem men nu er det som sagt som om den kun vil tage tomgangsgas. jeg er ellers ikke helt dum til det med motorer men lige nu er jeg på bar bund. det er som om hvis man sejler det den nu knap nok kan og så rykker hurtig og volsomt fra side til side med motoren så skyder den men det er stadig helt lort. har kigget på karburatoren og prøvet at rykke på indstillingen og rykke i det der nu kunne rykkes i mens jeg sejlede, men lige lidt hjalp det.. håber i lige ved hvad der er galt..


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  motor går dårligt
  • #1   14. sep 2014 kan du nemt dreje skruen med fingrene når den står i frigear?

  • #2   14. sep 2014 Ja det er ingen problemer. Og det mærker også nok til der er kompression på.

  • #3   15. sep 2014 Prøv at teste en af de sædvanlige : brændstofpumpen den kan sagtens dø af at stå stille et par sæsoner. prøv at pumpe gummibolden mens motoren skal trække, hvis den så trækker bedre skal du renovere den (brændstofpumpen) hvis det ikke virker kan det være karburatoren der skal renses (havde selv snegle der havde bosat sig i min der havde stået et år). hvis det heller ikke hjælper er der mulighed for at det er en tændingsfejl (måske kun tænding på en cylinder)

    som du kan se er der mange muligheder, men prøv dem her så er der en go' chance for at du rammer smiley


  • #6   22. sep 2014 good news.. motoren køre nu godt. der sad lidt skidt i karburatoren som jeg ellers lige havde renset. så nu er der sat et benzinfilter på og det spiller bare..

  • #7   24. sep 2014 Lyder godt at den kører igen. Jeg skulle lige til at skrive at du skulle få den karburator ultralyd-renset da det sikkert kunne være en stoppe dyse eller ligende. Ultralyd kan virkelig rense i bund og HELT rent hvor vi andre ikke kan komme til med vores rensevæsker og tandbørster:-)

Kommentér på:
motor går dårligt

Annonce