{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.241 visninger | Oprettet:

Jonas L
Jonas L
Tilmeldt:
19. jul 2014
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18

Hjælp 50hk johnson 2t {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen nu har jeg brugt alt for lang tid på den her motor uden held, så tænkte på om i kunne hjælpe mig med hvad den kunne fejle. Den gider ikke at starte, tændrørene gnister og er våde, kan lige få den til at sig brum når jeg sprøjter (benzin starter) ind ved den nederste karburator ikke ved den øverste, men dør efter 1 sek. er der nogle af jer der har prøvet det samme eller har en ide om hvad der er galt må i meget gerne skrive det her.

på forhånd tak for hjælpen


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hjælp 50hk johnson 2t
  • #1   15. sep 2014 Start med at lave en kompressionstest på begge cyl.
    Så ved du om motor er ok eller skrot.
    Smid billeder ind af motor, så man kan se hvilken model det er. Evt. oplys årgang og model.
    Ellers kan fejl være karburatorer, membraner, benzinpumpe ( VRO ), el-choker osv. osv.


  • #2   15. sep 2014 God ide med en kompressionstest. Har du ellers haft gang i nogle reparationer eller lignende inden problemet opstod?

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #3   15. sep 2014 jeg har haft vand i benzinen, hvor ligger jeg billeder op hende. årgang og model ved jeg faktisk ikke helt. kompressionstest skal vel laves på et bådværksted af nogle erfarne ikke også ?


  • #4   15. sep 2014 Søg på kompressionstest her på forum. Så finder du hvad du skal gøre.
    Rens begge karburatorer, nu da der har været vand i systemet. Svømmerventil kan være groet fast.


  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #5   15. sep 2014 begge karburator er renset så jeg prøver bare sådan en kompressionstest.


  • #6   16. sep 2014 Hvor i landet befinder motoren sig?

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #7   16. sep 2014 Sønderjylland, (sønderborg) hvad da ??

  • #8   16. sep 2014 Kunne måske bare hjælpe med en kompressionstest. Men der er lidt vej da jeg er fra Kolding. Hvis du eventuelt kender en automekaniker eller lign. har de garanteret mulighed for at hjælpe med sådan en test.

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #9   17. sep 2014 mange tak for hjælpen, vi har taget en kompressionstest og den ene stempel er defekt så den bliver solgt som defekt motor nu .


  • #10   18. sep 2014 Inden du sætter den til salg som dele, så tag lige topstykke af. Hvis du kan se rivninger i cyl. Så lugter det af skrot. Hvis cyl. ser ok ud, kan der være tale om fast groede stempel ringe. Jeg har tidligere købt sådan en motor. Og her smed jeg 1/2 dl Redex på toppen af alle stempler. Efter en uges tid var sod opløst, ringe var løse igen, og motor kørte efterfølgende perfekt. ??

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #11   18. sep 2014 vi har taget haft et mikrokamera der ind og filme det var små flækker jern der var røget af så er den vel skrot ??


  • #12   18. sep 2014 Kunne tyde på en ødelagt stempelring, som er kørt rundt i cyl. Men det tager altså kun 5 min. at skrue topstykket af.

  • #13   23. okt 2014 Hej Jonas,

    Så først dit inlæg nu - beklager.

    Ærgerligt med din Johnson smiley
    Har du solgt / skrotet motoren? - og hvis ikke:
    Fandt du ud af årgangen?
    Har selv 50hk VRO 1991 med andre skavanker (se evt. album) - så MÅSKE kunne vi finde ud af noget, hvis ellers det er samme model etc.
    M.v.h.


Kommentér på:
Hjælp 50hk johnson 2t

Annonce