{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.208 visninger | Oprettet:

V8 Cobra 235???? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har købt en båd med en V8 motor til. Men jeg ved ikke helt hvad det er for en og hvor jeg skal finde reservedele til den.
Jeg kan se det er en Ford og der står OMC Cobra 235 på dækslet over luftfilteret.

Håber der er nogle der kan/vil hjælpe.

Kunne godt tænke mig lidt data/tegninger og nogle gode link til reservedele.

På forhånd tak.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  V8 Cobra 235????
  • #1   15. sep 2014 Hvis det er 235cui er det en R6 på 3,9 liter så den er det jo nok ikke.
    Men hvis det er 235 hk er det nok en 5,8 liters (351cui) V8 ford Windsor.


  • #2   15. sep 2014 Mange tak jan S

    Det er V8eren så nok de 5,8L. Kender du til nogle svagheder og ting jeg skal være opmærksom på.
    Og kender du til steder med gode billige dele.


  • #3   16. sep 2014 Jeg kender ikke noget til den maskine, men mon ikke der popper en eller to op hvis du opretter en tråd med de nye oplysninger i emnet.

  • #4   17. sep 2014 Uha, den gode gamle OMC FORD small block i 351" WINDSOR regi - kendt fra Ford Mustang og andre US FORD biler.

    Svagheder ? Hhhmmm, en motor dyppet i saltvand i mange år - det kommer der sjældent noget godt ud af uanset fabrikat, men faktisk er FORD´en godt "rustet" til den opgave...:)
    De kritiske ting er udstødningsmanifolder, afgangsknæ, indsugningsmanifold og topstykker. Gennemtæring her, så kommer der saltvand i motorolien eller cylindrene - begge dele en skidt ting.
    Din motortype er lavet med afgangsknæ monteret bagerst eller midt på udstødningsmanifoldet. Sidder knæene bagerst er det noget skidt, for det system er udgået, men sidder afgangsknæene midt på udstødningsmanifoldet er du godt hjulpet.
    Topstykker kan findes i hobetal, indsugningsmanifold er noget sværere i DK, populære sliddele til tænding, kølesystem, start- og ladesystem mv. kan leveres i rå mængder.
    www.nytdrev.dk kan hjælpe dig med alle de nødvendige stumper også dem som ikke er vist på hjemmesiden.
    Dit drev kan være et COBRA eller SX COBRA, så ved reservedelsbestilling, skal du kende drevtypen.


  • #5   17. sep 2014 Mange tak Rolf t. Der var da en der vidste noget om den, må man sige.
    Så er det ikke nu jeg skal sige at knæene sidder i bagenden!!! Men de ser nu rigtig fine ud.

    Hvordan kan jeg se forskel på drevet. Ved du også det???


  • #6   18. sep 2014 Det er nemmere lige at tage et billede af drevet fra siden, så kan det afsløres hurtigt.

    Ellers kan du se om der sidder impellerpumpe i "nakken" af drevet inden bag plastdækslet ( det er fastgjort med 3 bolte 9/16 ).

    Knæene kan skaffes både originalt og uoriginalt - problemet er dine manifolder, når knæet sidder bagerst. Det kan ikke skaffes længere.

    Der findes lidt forskellige løsningsmodeller, men det tager vi igen, når det blive aktuelt.


  • #7   18. sep 2014 Kan godt li du skriver når jeg får brug for det og ikke hvis jeg får brug for det. He he.
    Er det dig der har nytdrev.dk???


Kommentér på:
V8 Cobra 235????

Annonce