{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

Stempel lidt over skyllekanal i BDC? {{forumTopicSubject}}

Hej igen bådfolk/jetski folk!

Har studset lidt over at mit stempel er en smule over skyllekanaler og udstødningsport ( 0.7-1.0 mm ) i buttom dead center / bundposition. Skal jeg have en tykkere bundpakningen i eller går det an? ( se billeder )

Mit squish er på 1.0 mm, ( mellemrum mellem stempel og topstykke) i TDC / top dead center, så der er målet jo sådan set godt nok?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Stempel lidt over skyllekanal i BDC?
  • #1   15. sep 2014 Billede 1

    profilbillede
  • #2   15. sep 2014 Hej det er set nogle gange, det vigtigste er stemplets topplacering, hvis du hæver højden sænker du os kompressionen, hvilket i sidste ende vil give større effekt-tab, det er meget normalt, så det kan do roligt lade være som det er.

  • #3   15. sep 2014 Du har lige reddet min dag! Lader den være som den er smiley

  • Paul Erik A
    Paul Erik A Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Svar: 7
    #4   19. sep 2014 Hvis du kikke nøje efter passer det så ikke med at stempelringe er forbi ?

    Ikke at jeg har forstand på bådmotore men en del forstand på 2t motore og der er det helt normalt


  • #5   20. sep 2014 Jo stempelring er ca 1 mm under kanten smiley

  • Paul Erik A
    Paul Erik A Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Svar: 7
    #6   20. sep 2014 Så skulle det være rigtig nok

  • #7   20. sep 2014 Den sejler også helt fint med det smiley og tændrør er helt nøddebrune

  • Paul Erik A
    Paul Erik A Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Svar: 7
    #8   20. sep 2014 Syntes måske at squish er lidt høj .. Men nu roder jeg så også kun med motore under 100ccm .. Normalt der 0.6-0.8

  • #9   21. sep 2014 Ja er det også, men ved vandscooter må det være helt op til næsten 2 mm og ned til 0.7 smiley min kompression ligger på 183/191 psi, hvor std er 155' så tror det er helt fint smiley

  • Paul Erik A
    Paul Erik A Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Svar: 7
    #10   21. sep 2014 Somsagt vil ikke gøre mig klog på det når det er båd motore

    Somsagt vant til at rode under 100ccm (72ccm) men tilgengæld ret hårdt pumpede maskiner og da satser vi på 0.6-0.8 for max effekt .. 1 mm giver mindre effekt men længere levetid og det betyder vel en del på vandet smiley

    er så op mod 20hk eller mere på 72ccm


Kommentér på:
Stempel lidt over skyllekanal i BDC?

Annonce