{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Lasse H
Lasse H
Tilmeldt:
14. maj 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13

Laser temperatur måler {{forumTopicSubject}}

Vil prøve og se hvor varm min påhængsmotor bliver med en laser temperatur måler som på billedet, men hvor skal jeg måle ??? Hvor måler en fastmonteret temperatur føler ?? På forhånd tak.

Det er en suzuki dt30


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Laser temperatur måler
  • #1   29. okt 2014 Måske et dumt svar men du skal vel måle der hvor den bliver varmest? Det er jo netop ideen med sådan en IR-måler, du kan lynhurtigt måle forskellige steder.

    Jeg vil formode den bliver varmest yderst på topstykket. Men selv der tror jeg ikke du skal forvente de store temperaturer, min 60hk er i alt fald kun "håndvarm" efter en hurtig tur med fuld gas.

    Hvad vil du bruge målingerne til?


  • #2   29. okt 2014 (link fjernet)

  • #3   29. okt 2014 Jeg tror ikke at du kan regne med temperaturen på overfladen af motoren, en motors temp måler plejer at måle hvor varme det er inde i selv motor blokken eller temperaturen af kølervæsken efter den har været en tur igennem kanalerne i blokken.

  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #4   29. okt 2014 Har problemer med at motoren ikke vil gå ordentligt i tomgang når den er varm, og har en enkelt gang været ude for at den gik ud ved at jeg tog gassen af den, efter den havde fået godt med gas og ikke kunne startes igen før jeg fik den på land, og så slog det mig bare om det kunne være fordi den blev for varm ??

  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #5   29. okt 2014 Når jeg siger den står dårligt i tomgang vil det sige at den går ud efter meget kørt tid

  • #6   30. okt 2014 Hvis du ikke har en reference temperatur på et defineret sted at gå ud fra tror jeg ikke du vil få noget som helt ud af at måle temperaturen mht fejlfinding.

    Lad os antage den viser 60grader - er det normalt for din motor? Jeg aner det ikke og tror heller ikke andre vil kunne sige noget fornuftigt på baggrund af en temp måler. Bliver din motor for varm skyldes det manglende køling (dårlig impeller). Mange nyere motorer har en opdrejningsbegrænser koblet til en termoføler således at man f eks kun kan køre med 2000/min hvis motoren bliver for varm. Under det omdrejningstal burde motoren køre upåklageligt og det svarer jo heller ikke til dine symptomer. Dvs fejen er nok ikke at motoren bliver for varm

    Hvis du vil fejlsøge på ujævn tomgang tror jeg du skal starte med tændrør og karburator. Hvordan ser rørene ud? Brænder de fint rene, er gnistgabet som angivet i manualen? Hvordan ser de ud når motoren er gået ud? Tilsodede og våde eller???


Kommentér på:
Laser temperatur måler

Annonce