{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.668 visninger | Oprettet:

Kortplotter ca. 5 meter forkert {{forumTopicSubject}}

Jeg havde en garmin på min tidligere båd som fungerede perfekt men min nuvenrede båd kom med en Lowrance 3500c som viser min position til at være ca. 5 meter fra hvor jeg befinder mig. I havnen viser det som on jer er på den anden side af broen og hvis jeg er midt i mellem havn indgangen viser det som om jeg er lige klods på den en side. Nu har jeg læste manuallen men kan ikke finde noget kalibrering funktion.

Er der en som kan hjælp med en ide hvordan jeg kan ret problemet?

Tak.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Kortplotter ca. 5 meter forkert
  • #1   29. okt 2014 min garmin gør lidt det samme.... tjek evt hvor mange sateliter den har fat i

  • #3   30. okt 2014 Ok, det gøre mig lidt mere rolig. Jeg troede at den måske var taget skade under transporten. Jeg har tjekket og der er god satellit signal.

  • #4   30. okt 2014 her er nogle officielle danske resultater godtnok lidt gamle - men stadig fra efter at nøjagtig "måling" blev frigivet til civile (hvilket det gjorde i 2000).

    Modtagertype RMS (meter) konfidenscirkel (meter)
    Garmin 12 cx 4.69 8.11
    Garmin 12 cx + Spot-FM 2.31 4.00
    BULL4 4.20 7.27
    BULL4 + Spot-FM 3.21 5.55

    Så det er vist inden for rammerne af hvad der er normalt.


  • #5   30. okt 2014 En gps er ikke 100% korrekt.

  • #6   30. okt 2014 Det er vel derfor det stadig er en god ide at kigge op fra GPS'en fra tid til anden og se hvor man er smiley

  • #7   30. okt 2014 Per T... lev livet, du hører hvis det går galt, jo mere støj jo dyrer er det he he.
    Har selv 3500C, og min den lever også sit eget lille liv en gang imellem, men ved 4 sateliter er den rimelig præcis, men min vil ikke vise fart, har prøvet alt, syntes den manuel der er til den er rimelig forvirrende ... kan også være det bare er mig he he


  • #8   30. okt 2014 kim s du kan finde en brugsforvirring på lowrance hj.side... min globalmap 3000 viser fint fart over grunden men det kræver at du har vinduer åbne i venstre side af skærmen

  • #9   31. okt 2014 omc... jeg har manuellen ... både quik og den komplette store.... men det vil sgu ikke som jeg vil, derfor jeg spurgte herinde om der var nogen der kunne hjælpe med det problem, ved godt at andre har fart på deres... derfor jeg spurgte, men det jeg fik ud af det var....... ja nemlig ... at andre har det på deres... ikke et ord om det var noget andre kendte til.... men tak alligevel

Kommentér på:
Kortplotter ca. 5 meter forkert

Annonce