{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.533 visninger | Oprettet:

brian k
brian k
Tilmeldt:
31. jul 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Minn Kota elmotor som agterpropel {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har en 30 fods motorbåd med bovpropel og hvor jeg gerne vil have monteret en agterpropel

det er ikke muligt at finde plads til motordele, eller tunnelrør, men der er monteret et påhængsmotor
beslag på badeplatformen der kan hæves og sænkes, nu tænker jeg på at montere en Minn Kota
elmotor på beslaget og så fastgøre den på tværs, og så tænker jeg den vil kunne bruges som en
agterpropel der trykker sideverts, imidlertidig dukker der nogle spørgsmål op som jeg håber
forummet her kan hjælpe med smiley

Hvor stærk skal den være, hvor stort tryk skal den yde
kan man ændre så den kan køre med samme hastighed både frem og reverse
kan man fremflytte ledninger fra styringen, så man kan aktivere den fra styrepladsen
Jeg har ikke brug for flere trin, kun fuld gas frem og bak ( i dette tilfælde styrbord/bagbord) ofte er der 5 trin frem og 3 trin i reverse
nogen der ved om det kan ændres til 5/5

min bowpropel foran har et tryk på 40 kg (80 Lbs)

Min båd er en Winga 30 family six på 5 tons

håber i kan se min idé

mvh

Brian


Kommentarer på:  Minn Kota elmotor som agterpropel
  • #1   24. nov 2014 Den skal dæleme være kraftig...er der bare en smule sidevind driver din båd a h til.
    Og det er jo ikke sjovt.jeg har prøvet nogle forskelig på min båd,dog som nødmotor
    Og jeg tør ikke stole på dem når der blæser lidt eller der er strøm,men lad det komme and på en prøve...lån en et sted og hop ned på badeplatfform og prøve det af inden du bruger alt for meget tid og pænge på det.


  • brian k
    brian k Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #2   26. nov 2014 Tak Henrik
    Tænkte bare at man kan få en Minn Kota der trykker 80 Lbs, og det gør min bovpropel også, så måske det kan gå, men der selvfølgelig forskel på forskibet og så agter enden smiley
    Brian


  • #3   27. nov 2014 Hej Brian.

    Du vil slet ikke få samme kræft ud af en minn kota som trykker med 40 kg, som din Bovpropel. Da en ting som tunnel røret også er med til at give det kraftige tryk.
    Har du et billede af dit agtersepejl?.

    Mvh Jonas.


  • brian k
    brian k Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #5   27. nov 2014 hej Jonas
    er på vej ud af landet, men her er lige et hurtigt billede smiley
    mvh
    Brian


    profilbillede
Kommentér på:
Minn Kota elmotor som agterpropel

Annonce