{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.943 visninger | Oprettet:

Vindspejl til Shetland 536 Famely Four {{forumTopicSubject}}

Hej. Er ved at købe en Shetland 536 men der er desværre knækket et stykke af vindspejlet. Vindspejlet som sidder på er røgfarvet.

Er der nogen der ved hvad sådan noget koster.? og hvor man kan få det lavet....jeg bor i Sdr. Jylland, så ville selvfølgelig være bedst at finde en her. smiley

Mvh Bo


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Vindspejl til Shetland 536 Famely Four
  • #1   10. dec 2014 Hej, jeg har en Ørnvik 490 Cab fra 96, hvor vindspejlet er lidt brugt at se på, den er ret tyk, så man kan ikke lave en ny selv, som man kan med de tynde.
    Så jeg er også på jagt efter en ny vindspejl.
    Så jeg kigger lige med her.
    Mvh. Kurt.


  • #2   12. dec 2014 Køb en røgfarvet 3-4mm tyk lexanplade.
    Tag det gamle vindspejl af, og brug det som skabelon.
    En stiksav med en fin-tandet klinge, og det nye vindspejl er savet ud i løbet af kort tid. Bor huller til montage i.h.t. skabelonen, og sæt det nye vindspejl på med A4 rustfri bolte, møtrikker og skiver.
    Jeg har tidligere lavet denne form for vindspejl på en Shetland 498 og en Oldenburg 17. Den sidste båd er næsten en kopi af en Shetland 536.
    Billeder kan findes i mine fotoalbums.

    Har også lige lavet et lille vindspejl til min lille Lami styrepultsjolle. Dette blev lavet af en 4mm Lexanplade, og bukket 90 gader i enderne. Dette kan nemt laves med en varmepistol. Husk dog at varme i laaaaang tid, og ikke for tæt på lexanen, ellers smelter det. Varm på begge sider, og føl dig frem m.h.t. når lexanen begynder at kunne bøjes. Når man først har prøvet det, er det faktisk utrolig nemt.
    Jeg skaffer Lexanen via min nabo ( er sælger inden for Lexan plader ), hvor der byttes med lidt rødvin. Men søg på google, lexan sælges flere stedder.


  • #4   12. dec 2014 Huller skal IKKE bores før der er bukket !!!!!!!!!!!

  • #5   12. dec 2014 lige et lille triks.
    brug sprit til at køle klingen så leksanen ikke pakker


  • #7   13. dec 2014 Blir det matriale ik hurtig mat hvis den får nogle timer sollys ??

Kommentér på:
Vindspejl til Shetland 536 Famely Four

Annonce