{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.295 visninger | Oprettet:

nicolai lund Ø
nicolai lund Ø
Tilmeldt:
7. dec 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16

båd sunket, motor og alt er under vand... :( {{forumTopicSubject}}

hej bådgalleri.

jeg har været så uheldig at min båd er sunket i nat/idag...
den ligger og er helt fyldt med vand den står næsten på bunden.

hvordan fåes den op?
hvad gør jeg med motoren,
håber meget på nogle har nogle ideer til hvad jeg kan gøre?

hilsen den meget triste hobbysejler...

ps båden vejer ca 450kg. og er en jolle der er bygget kabine på..


Kommentarer på:  båd sunket, motor og alt er under vand... :(
  • #1   12. dec 2014 Hej.Trist at høre smiley har du ikk evt et billed af den som det ser ud nu ? Det kan måske hjelpe lidt når man kan se hvordan båden ligger.

  • #2   12. dec 2014 jeg kan tage nogle billeder af den imorgen middag når jeg kommer ned til den igen.

    ja mega trist!!!
    vidste det også har bar haft så eget om ørene at jeg ikke har fået den tømt for vand engang imellem smiley



  • #3   12. dec 2014 lad den ligge til du har tid.... motor starter først med at oxidere når den kommer op af vandet.... den skal tømmes,renses og startes inden for 4 timer max... båden ... øv næste gang har du husket en automatisk pumpe og masser af batteri til samme

  • #4   12. dec 2014 Jeg havde engang en båd på ca samme antal kg, der glemte jeg bundpropen.
    den fik jeg op ved at få nogle tykke flamingoplader og fender under så kanten kom over vandet, og så bare pumpe og øse..

    håber du får den op og at motoren kommer til at køre igen..

    held og lykke.


  • #5   12. dec 2014 tak for rådene mekaikles, hvordan og hvorledes skal jeg bære mig ad med motoren? den er en udenbords motor, 20hk evinrude.
    tænker på med skyldning osv, er det indvendigt i motoren den skal skylles eller kun uden på, og har så tænkt bar at taget tændrørene ud og tørne motoren en h...... masse gange men aner ikke om det er den korrekte måde at gøre det på, plus ordne alle stik og samlingerself.
    mvh


  • #6   12. dec 2014 Tror desværre motor skal skilles meget, ville nok skifte el nettet har det set vand husker ledninger det, der kan gå længe inden de tærre men de gør det øv øv . pøj pøj med det.


  • #7   12. dec 2014 jo tak peter z, - det får jeg brug for smiley

  • #8   12. dec 2014 Hvor er du fra? måske du skal have en hånd?

  • #9   12. dec 2014 den skal skylles .indv..... helst i petrolium eller lign... og derefter startes op og ha lov at køre minimum 1time. gerne længere

  • #10   13. dec 2014 Gør som mekanikles forslår.
    Jeg har selv prøvet at vække sådan en maskine igen,
    Nye tændrør og benzin så spiller det.
    Hvis der er en revne et sted i eldelene kan du komme til at døje med nogle elproblemer.
    Vask ydersiden af med rigeligt med varmt vand og gerne sæbe så du kan opløse salten.
    Jeg sluttede af med at sprøjte maskinen over med noget syrefri silikone.


  • #11   13. dec 2014 thomas h:
    jeg er fra munkebo, og den ligger nede i havnen.

    mvh


  • #12   13. dec 2014 ok mange tak mikanikles og jan s

  • #13   13. dec 2014 Havde det været på Sjælland, så havde jeg gerne givet et nap med smiley

  • #15   13. dec 2014 tusind tak for rådene allesammen,
    har fået båden op idag, og er begyndt at ordne motoren nu.

    mvh - opdatering følger smiley


  • #16   13. dec 2014 Det er ikke en katastrofe at få motoren under vand, har prøvet det masser af gange ifm. Mit job..
    Følg de råd du har fået, så er du snart klar igen smiley


  • #17   13. dec 2014 Jeg har en gang haft en påhængsmotor under vand (2-takter)
    Da jeg tog den op, skyllede jeg den over med ferskvand. Jeg tog karburatoren af og tændrørene ud. Så find en top som passer på svinghjulet og så sæt den i en boremaskine, og med en masse WD40 og ikke for mange omdrejninger på motoren går du så i gang med at tørne den. Du kan selvfølgelig også bruge startsnoren, men det bliver du hurtigt træt af. Efter at karburatoren var blevet renset og monteret, fik jeg liv i den igen og så lod jeg den bare stå og køre i en times tid til den var godt gennemvarm. Hvis det er en 4-takter er problemet vist større.


  • #18   17. dec 2014 den starter og køre uden problemer ;D

    tak for rådene alle sammen! smiley


  • #19   18. dec 2014 Så håber vi, du slap med en dyr udgift.


  • #20   18. dec 2014 Lyder godt.. En i min familie smed engang en 90 hk 2 takter i vandet på 3 meters dybde, han fik bjerget den og skyllet igennem med petroleum, det var i 1990 og motoren kører idag upåklageligt.. smiley

  • #21   25. jan 2015 meget billigt ;P
    ofrede intet andet end en del vd40 og petroleum (begge havde jeg stående i skuret..)
    smiley


Kommentér på:
båd sunket, motor og alt er under vand... :(

Annonce