{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.677 visninger | Oprettet:

Hjælp til Webasto benzin fyr {{forumTopicSubject}}

Hey
Jeg har fået et Webasto benzin fyr fra en vw golf.
Min plan er at bygge det i en "kasse" som færdig enhed med fyr, veksler, pumpe osv. som derefter skal monteres i motor rummet men mit spørgsmål går så på, hvad gør jeg med udstødning/skorsten??
Kan man få en skrog gennemføring til den slags eller hvordan har i andre gjordt det??

/Kenneth


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Webasto benzin fyr
  • #1   17. jan 2015 ja, der findes en webasto skrog gemmenforing som isolerer den varme udstødning fra din båds fiberglass sider.

    profilbillede
  • #2   17. jan 2015 hvad nu med alle dem soim siger det er pisse ulovligt med benzin fyr.... måtte selv finde en dieseludgave pga de regler


  • #3   17. jan 2015 Jeg har set at folk rundt omkring på div forums skriver at det er ulovligt men kan dog ikke lige finde nogle dokumenter der bekræfter det!!!
    Jeg kan umidelbart ikke se noget problem i et benzinfyr fremfor diesel men vis mig gerne hvis nogen ligger inde med link til denne "lov"

    /Kenneth


  • #4   17. jan 2015 Har også søgt, har ikke kunne finde noget som siger at benzinfyr ikke må bruges i båd.

  • #5   17. jan 2015 Hvis jeg skulle installere det med bensin. Ville jeg sørge for at motorrums blæseren kørte samtidig med fyret.

  • #7   17. jan 2015 Jonas s..

    Det var også det link jeg fandt da vi skulle sætte et benzin fyr i min kammerat's båd....vi fandt en anden løsning da det ikke ser ud til at det er lovligt...så pas nu på..


  • #8   18. jan 2015 Det link har jeg godt nok set, det er da en noget fesen tekst der er omkring benzinfyr + at de skriver at det er ulovligt at opvarme med gas kogeblus men man må da gerne installere en trækuls ovn med skorsten.
    Så længe der ikke findes noget brugbar materiale der beskriver hvorfor benzinfyr er "ulovligt" så tror jeg bare jeg forsætter mit projekt.
    Men byd endelig ind med flere bud smiley

    /Kenneth


  • #9   18. jan 2015 Jeg kan selvfølgelig tage kontakt til min forsikring imorgen og høre om de har en intern "regl" som er imod benzinfyr, så er det jo så nemt!

  • #10   18. jan 2015 Helt enig Kenneth.....der er da også flere det har benzin fyr her i havnen..og der er aldrig nogen der er sprunget i luften...såååå mon ikk det er lige så godt som diesel.
    Men ja det var måske en god ide at spørge dit forsikringsselskab først...men de ved sku nok ikk meget om det..men vi må lige høre nærmer. smiley


  • #11   18. jan 2015 ved kun at det er forbudt i min havn.... og man bliver bortvist hvis de finder ud af men har monteret benzinfyr i båden


  • #12   18. jan 2015 Har talt med havnefoden her i havnen idag...han sage sku det samme som dig at der på ingen måde må køre et benzinfyr i havnen..der må gerne være et i båden
    Og det må også godt bruges..bare det er uden for havnen
    Men det må ikke køre inde i havnen...bliver det opdaget...ja så er det ud...det viste jeg alså ikke..sååå hør lige efter det også.


  • #13   19. jan 2015 Jeg har ikke snakket med havnen da vi stadig ikke ved hvor vi skal ligge i år men jeg har snakket med min forsikring og de har ikke nogen regler omkring benzinfyr, jeg skal dog skrive en mail til deres taktsator afdeling og så ville de undersøge sagen nærmere men lige på stående fod havde de ingen problemer med det!!!
    Min kontakt person havde aldrig hørt om at der skulle være forskel på benzin og dieselfyring i glasfibre både.

    /Kenneth


  • #14   19. jan 2015 der er heller ikke forskel på de nye webasto/eperspraecher benzin/diesel... det er nogle regler fra gammel tid, som ikke er blevet opdateret

  • #15   20. jan 2015 Hvilke havne drejer det sig om?
    Jeg har prøvet at kigge på forskellige havne reglementer men kan ikke se nogen der nævner det.


  • #16   20. jan 2015 Sidste nyt: Forsikringen, (Søassurancen) har skrevet til mig idag at webasto stadig producere benzin fyr til maritim brug og at hvis installationen er efterset af autoriserede person (hvis brændstof bliver taget fra bådens tank) og er CE mærket af myndighederne så er der ingen hindring fra forsikringens side.
    Deres syn på det er, at diesel faktisk er mere farligt, da diesel er "selvantændelig" hvor benzin kræver elektrisk gnist.
    Så nu mangler jeg bare at finde ud af hvilken havn vi skal ligge i og hvad den havn sider til det, umiddelbart bliver det ikke noget problem da vi køre elektrisk varme når vi ligger for landstrøm.
    Så langt så godt smiley

    /Kenneth


  • #17   20. jan 2015 Dejligt med en officielt meddelse , jeg har selv hørte om forbudet mod benzin fyr men aldrig set noget formale lovgivning om det.
    Jeg vil men at du kører på den rigtigt spor og den næste skridt med at afklare fra havnen er nok klogt.

    Mht svaret fra din forsikringsselskab skal du dog bemærk at denne CE godkendelse selskabet kræver vil du ikke kun kvitter for hvis der ikke står i manualen for webasto fyr fra bilen at den er særligt godkendt til maritime bruge.


  • #18   21. jan 2015 CE godkendelse vil jeg undersøge nærmere, jeg har altid troet at så længe et produkt var CE mærket var det ok at bruge i DK ligegyldig brug/formål men jeg tror du har helt ret, tak for det input smiley

    /Kenneth


  • #19   14. apr 2015 Hej sidder med lignende tanker - og vil da gerne høre hvad det endte med smiley
    Andre der kan byde ind med en betalbar varme kilde til at bruge i båden ?


  • #20   14. apr 2015 Jeg må indrømme at jeg ikke er kommet igang med det, der har været en masse andet, toilet kabine, kaleche, belysning osv. så bliver nok først til efteråret jeg kommer igang med det!!

    /Kenneth


Kommentér på:
Hjælp til Webasto benzin fyr

Annonce