{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.438 visninger | Oprettet:

Jens T
Jens T
Tilmeldt:
16. mar 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Valg af 1 akslet båd trailer uden bremser. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er på udkig efter en bådtrailer og den skal primært bruges til min 14 fods damjolle (glasfiberjolle med dam og 1 cylindret Marstal indenbords motor, med en stråkøl der nok giver lidt dybere dybgang end for de fleste damjoller, skal nok også have sejl og mast på den senere). Så en 1 akslet trailer uden bremser vil være OK. Dog vil jeg helst have en 750 Kg udgave da det giver størst fleksibilitet hvis der kommer en anden båd ind over senere.
Umiddelbart ser et ud til der er tre fabrikater, Brenderup, Variant og Neptun (måske også andre...)
Jeg har haft et par alm Variant trailere og været ret OK tilfreds med deres opbygning osv.
Så det tæller jo lidt med! Men omvendt er det jo andre parametre der tæller på en bådtrailer.
Nogen der har gode råd og evt erfaringer de vil komme med?

Slutteligt betyder prisen jo noget....
Så er der gode råd m hvor man kan få noget ordentligt rabat.....

MVH Jens


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Valg af 1 akslet båd trailer uden bremser.
  • #1   16. mar 2015 Life så snart der er bremser på traileren så ryger prisen i vejret øv øv
    Jeg sværger til Brenderup de er lidt dyrere men du får hvad du betaler for
    jeg har en ven som købte en ny billig trailer Variant uden super ruller og jeg tror han sparere 1500 måske 2000 men i dag kan han godt se at det var forkert at være fedtet for det er skide besværligt at tage båden op og ned når man er alene
    fordi rullerne er sparet væk.


  • #2   16. mar 2015 nu skal du jo regne med hvad den må laste , ved du hvad din båd vejer , med brændstof osv

  • #3   16. mar 2015 Jeg har vejet min 1000 trailer med båd på og der var plads til ca 75 kg mere så JA det har jeg

  • #4   16. mar 2015 Hasse , mit spørgsmål var til trådstarter og ikke til dig smiley


  • Jens T
    Jens T Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #5   16. mar 2015 Jeg ved ikke helt hvad båden vejer, men den er ikke vildt tung.
    Så jeg er ret sikker på den holder sig under 500 Kg.

    Vil gerne undgå bremserne hvis det passer vægtgrænse mæssigt.
    Dels koster det i indkøb, men der er også mere vedligeholdelse af dem løbende.

    Måske jeg skulle prøve at få den på en trailer og smutte omkring en vægt først...
    Nogen der ved hvad en tur på vægten koster??

    Er rullerne gode på Brenderup?
    Har noteret at de billige ruller ikke er vildt gode hos Variant, men at de også har gode ruller...
    Og hvad med Neptun, er rullerne her gode??

    MVH Jens


  • #6   16. mar 2015 det er nok som med de fleste ting , man får hvad man betaler for smiley hvad det koster ved jeg ikke lige , er der ikke en foderstof eller produkthandel i din nærhed ? så kan meget jo lade sig gøre for en kage . hvor er du fra ?hvis du er fra sydfynsområdet kan jeg nok hjælpe dig )

  • Jens T
    Jens T Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #8   17. mar 2015 Jeg mener at det er OK med traileren på 750 Kg.
    Min boogie trailer er også på 750 kg total.
    Men det må jeg lige checke.

    MVH Jens


  • #9   17. mar 2015 Jeg købte en variant ocean 750 sidste år til min Jofa. Her er mine observationer:

    Trailer rammen virker ok, er dog lidt "spinkel" i forhold til tilsvarende med bremser, men ok at køre med
    Stævnstøtten er konstrueret uheldigt, der er en lang stang fra støtten op til gummi-V'et hvor båden lægger an. Spillet er monteret på denne stang, det betyder at man "mister" 30-40cm i bådlængde i forhold til de trailere hvor spillet sidder på selve stævnstøtten og V-et er længere fremme. Se evt billeder for uddybning
    Bundrullerne var noget hø, de sporede dårligt og var lavet af sprøjtestøbt plast og ikke massivt gummi. Og selvom min Jofa vejer væsentligt under de 600kg traileren er mærket til, deformerede den bundrullerne efter 1-2 mdr. Jeg endte med at købe kvalitets variant ruller, men det var jo så 500 ekstra...


  • Jens T
    Jens T Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #10   18. mar 2015 Det lyder som om rullerne på Varianten er for ringe....
    Men hvad med rullerne på Brenderup og Neptun, er de gode?
    Min damjolle kommer jo nok til at tilbringe vinteren på traileren......
    Plus dan jo skal kunne tages af og på rimelig let.

    MVH Jens


  • #11   20. mar 2015 jeg valgte og købe en neptun sidste år det er en ok trailer når man lige får den justeret ind og spændt ordentligt efter. På negativsiden: støttehjul er for klejn
    spillet der medfølger er lavet i blik (gik i stykker under første ophaling)
    rullerne kan bruges men vil jeg skifte dem til nogle kvalitets superruller iløbet af næste år. skulle jeg vælge om vil jeg overveje enten variant eller en tysk kvalitet trailer såsom humbaur. smiley


  • Jens T
    Jens T Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #12   21. mar 2015 Det lyder da som om ruller på både Neptun og Variant lader en del at øm
    Nakke... Måske der skal arbejdes på et køb af en trailer med en inkluderet udskiftning til bedre ruller fra starten af....

    Og med et spil der alligevel skal skiftes på Neptun må de komme lang ned i rækkerne....

    Jeg har ikke hørt meget om erfaringerne med Brenderups trailere.... Nogen der kan og vil byde ind med noget her??

    Mvh Jens


  • #13   21. mar 2015 hat du overvejet en sealandia trailer, dem har jeg ikke hørt ringe om smiley

  • #14   22. mar 2015 Brenderup er lidt dyrere end andre trailere men jeg vil gerne betale lidt mere og få en ordentlig kvalitet og rullerne er bedre så man behøver ikke at købe ekstra ting for at traileren bliver god at bruge
    Jeg har i gennem de sidste 30 år haft 4 forskellige trailer både og de har alle stået på en Brenderup så jeg kan kun varmt anbefale denne


Kommentér på:
Valg af 1 akslet båd trailer uden bremser.

Annonce