{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.327 visninger | Oprettet:

Christian  S
Christian S
Tilmeldt:
25. mar 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Nybegynder påhængsmotor {{forumTopicSubject}}

Hej hej, alle i sø-ulke.

Har fået mig en jolle, 16 fods synkefri Rudkøbing , med sejl.
Tænker at købe en påhængsmotor, men hvis man ikke har 10.000 til en ny, så er det lidt en jungle.
Har kig på en del brugte i prisklassen 5-6000, men hvad skal man vælge?? Er Johnson bedre end Mariner? Hvad holder bedst Suzuki eller Yamaha? Har hørt meget godt om Mercury - men hvad med de Kinesiske pendanter (Hidea og Parsun), skal man holde sig fra dem? Hvor mange HK, tænker at 2 er for lidt, og 15 er for meget.
Det skal ikke være en speedbåd, men mest tage familien ud på en tur i bugten.
Nogen gode forslag til en motor i 4-6000 kr klassen, som er driftssikre og som man Ikke skal reparere lige med det samme smiley

På forhånd tak.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Nybegynder påhængsmotor
  • #1   25. mar 2015 Generelt set tror jeg ik at du vil opleve forskel på de forskellige kendte mærker i den prisklasse (Yamaha, Honda, Evinrude, Johnson, Mercucy, Mariner og Suzuki) - det vigtigste er næsten alderen og hvis du kan finde en 4-takt i prisklassen, vil det være at anbefale!

    De kinesiske mærker ville jeg nok holde mig fra!


  • Christian  S
    Christian S Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   25. mar 2015 Havde også tænkt at 4 takter var bedst. Hvad er levetiden for sådan en motor, nogle af de brugte er jo over 25 år gamle. Og så tænkte jeg nok at kineserne var uldne. Men tænk at få en sprit ny Hidea for små.6000, og så med 2 års garanti smiley


  • Christian  S
    Christian S Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   25. mar 2015 Har kig på en nyserviceret Yamaha 4 takter F4 - hos autoriseret forhandler, fra 2003 - 5400,- . Ellers er der et varieret udvalg på diverse brugt sider. Tænker at det bliver surt med en gennem tæsket 2-t fra slut 80erne til midt 90erne, der er mulighed for alt for mange reparationer på sliddele.
    Tusind tak for jeres input - det er virkelig værdsat smiley


  • #5   26. mar 2015 Med 4 hk. kan du altså næppe sejle meget stærkere end du kan gå, men det er måske også ok smiley

  • #6   26. mar 2015 5400 for en 4 hk fra 2003 er sgu da DYRT men ok det er jo altid dyrere hos en forhandler
    Er båden Planende ??? det ville nok være nemmest at hjælpe dig med valg af motor hvis man har et eller nogle billeder af båden men under alle omstændigheder vil jeg da mene at 4 hk er for lidt


  • Christian  S
    Christian S Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   26. mar 2015 Ok, 4 er for lidt - Got it smiley Det er en Rudkøbing bf 38, har på ikke lige et billede.
    Er 5400 dyrt?? De fleste 2 taktere koster omkring de 4000 brugte, og.så er de fra 90 erne, og man har da lidt garanti når det ikke er privat handel . Tror jeg kigger videre på 6-10 heste, men fart er ikke afgørende - det er en familie båd, og driftssikkerhed er vigtigere.


  • #8   26. mar 2015 Du kan købe en sprit ny 4 hk. 4-takt Mercury+Suzuki+Yamaha for under 8000,- så 5400,- for en der er 12 år gammel er vildt:

    http://www.mercurymarine.dk/produkter/motorer/mercurypaahaengsmotorer/


    (link fjernet)

    (link fjernet)


  • Christian  S
    Christian S Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #9   26. mar 2015 Hmmmm, kan se at en sprit ny Mercury F6 kan fås for 9000 - så er der vist ikke så meget mere at tænke over.
    Der er også en i Herning til 7400,- nyklargjort fra 2012. Den kunne også friste.


  • #10   26. mar 2015 det er sgu da nogle helt vilde priser i kører med ??? jeg gav 5,000 for den 70 hk jeg havde på min sims super og sejle med den i 4 år og solgte sættet og motoren sejler s
    tadig i Jylland


  • Christian  S
    Christian S Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #11   26. mar 2015 Var også lidt overrasket over prislejet , men når jeg roder på brugt markedet, kan jeg godt finde enkelte 6-10 hestes til omkring de 4000,- men så er det 20 år gamle 2 taktere, og jeg tør næsten ikke tage chancen, når jeg ikke kender motorens historie.
    Jeg må kigge videre, men når først man har fået blod på tanden - så har jeg dårlig tålmodighed smiley Men takker fortsat for input, det er ikke helt let at vælge, når ens erfaring strækker til et møde med en 2,3 hestes Parsun.
    Føljeton fortsætter...


Kommentér på:
Nybegynder påhængsmotor

Annonce