{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.067 visninger | Oprettet:

Shine bund op {{forumTopicSubject}}

Jeg ville allerhelst af med alt bundmaling på båden, da den kommer til at stå på trailer. Det optimale ville være, at komme ind til den gl. topcoat og polere den op. Om det er den rette vej, ved jeg ikke.

Jeg har prøveslebet lidt på det og det lyseblå yderste lag, kommer forholdsvist nemt af. Herunder kommer et mørkeblåt lag. Jeg er bare i tvivl om, hvornår jeg er inde, hvor jeg skal være. Ud fra fotos af Crescent 535 vil jeg mene, at den bør være hvid inderst, som resten af skroget.

Overvejer at tage excensliberen og sætte en korn 240 på og så se hvad der sker. Når den hvide den er fremme overalt, må den gradvist have med finere korn. Er det helt tåbeligt?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Shine bund op
  • #2   31. mar 2015 Der er kun en vej og det er at slibe,
    Jeg har været turen igennem,
    Der er billeder i mit FOTO album
    Fra bayliner


  • #3   31. mar 2015 Har haft stor succes med Owatrol malingsfjerner til at fjerne bundmaling med .
    2 komponent maling opløses ikke så det skal slibes væk .
    Jeg har et par billeder i mit fotoalbum , hvor jeg har brugt det .
    Virkningen forbedres ved dække over med plastic så det ikke tørrer ud ,efter 12-15 timer kan det skrabes af med spatel, derefter vaskes med svamp og rent vand.

    (Husk briller-handsker osv )



  • #4   31. mar 2015 Det lyder interessant Steen. Spørgsmålet er så om der er noget 2 komponent udover gelcoaten.

    Hvad med alm. brun sæbe? Vil det ikke virke?


  • #5   1. apr 2015 Jeg har forsøgt med brun sæbe uden nævnværdig effekt , det dur ikke .



  • #6   1. apr 2015 Okay. Har googlet en del på det i går aftes. Nogle har held med det. -Andre ikke.

    Som jeg læser det, består opgaven i:

    1. Påfør malingsfjerner
    2. Skrab løs maling af.
    3. Evt. gentag processen
    4. Slib primer af (hvis den er primet)
    5. Rens gelcoat med noget cleaner
    6. Polér bunden op/alternativt mal den med ny epoxy hvis bunden er grovslebet for vedhæftning af primer.


Kommentér på:
Shine bund op

Annonce