{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Navigation {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have noget navigation til skuden.
Sejler mest kystnært i dk.

I den gamle båd havde jeg både en gamin kortplotter og en tablet. Brugte stortest ikke den faste.

Spørgsmålet er om jeg kunne nøjes med en tablet syntes “rigtige” kortplotter er meget dyre og er de endelige bedre?
Ja en tablet er ikke vandtæt, men kan klares med et cover. Ja skærmen er ikke lige så god i direkte sollys.

Hvad tænker i? Selve navigationen er vel den Sanne eller hvad?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Navigation
  • #1   12. jan 2021 En tablet kan bruges, men som du selv siger er den ikke vandtæt, og så har jeg hørt om nogen hvor den ikke kunne lide en hård tur med bølger ( røg ud af holder ).
    Vi bruger også tablet ! MEN har også en garmin , lidt som at gå med livrem OG seler, men heller det end at ligge et sted overrasket at tåge, for det KAN gå stærkt derude, har prøvet ! ! og hvis den ene går ud, ja så er det dejligt at have en backup ( og det var på øresund vi lige pludselig lå i en ærtesuppe af tåge, øresund må siges at være kystnært område i forhold til andre områder vi har været i og vi kunne INGEN kyst se før vi på plottren kunne se at vi næsten lå på stranden, ca 10 meter før indsejlingen så vi molen, DET er uhyggeligt ) sikkerhed sikkerhed en god ting....


  • #3   12. jan 2021 på vores pad har vi også Navionics ( det store af dem .. gold mener jeg det hedder ) og det virker ski.... godt, mener også at der er opdateringer ret tit til det ( det er så teknik geniet der har med det at gøre .. min søn, det skal bare virke, og det gør det )
    Vi har et system der kaldes RAM som er ret godt, det er nogle " arme " der kan justeres i alle mulige og umulige måder så skærmen altid sidder som vi vil have det, dog kan et ordentlig bølge slag godt få det ud af justering, men det rettes så bare op igen, og knægten får lige at vide ...lad være med det smiley smiley ....
    En garmin plotter sidder bedre fast, og der fås et væld af kort til dem også ( ja ja også til pad ) men stadigvæk .. hårdt miljø ..så heller bruge noget der er bygget til det !


  • #4   12. jan 2021 Tak for at dele jeres erfaringer.
    Min gamle garmin var også back up, men kortet var gammelt, farverne Matte og skærmen lille.

    Syntes Navinoics virkede rigtig godt, med en god stor skærm. God rute planlægning.

    En androide 8” tablet fås for 1000 + kort til 500 og vandtæt cover til 300

    En gamin koster hurtigt 5000-8000 alt efter skærm størelse.


  • #6   12. jan 2021 Du er også så ung Morten smiley med gode øjne. Har bestilt en 8" tablet med vandtæt cover og Armor X mount.
    Præcis min tanke. Jeg har normalt min mobil med.


  • #8   14. jan 2021 Den bliver nok lidt kostbar med fed ser den ud https://getorca.com/


Kommentér på:
Navigation

Annonce