{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.182 visninger | Oprettet:

Jacob J
Jacob J
Tilmeldt:
8. jan 2005
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21

Renovering af gammel båd? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

En kammerat og jeg havde tænkt os at købe en gammel 25 fods kabine båd som trænger til (efter sælgeren) en meget kærlig hånd. Båden er lavet af træ som er belagt med glasfiber, skroget er helt indtakt og motoren skulle efter sigende fungere, sælgeren har dog ikke prøvet at starte den.

Jeg ville så høre jer af om hvilke ting vi skal være forsigtig med? hvilke ting vi måske for svært ved at lave men også hvilke ting vi skal lægge mærke til når vi skal ned og kigge på båden?

Mange tak på forhånd

Mvh. Jacob J


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Renovering af gammel båd?
  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    jan 2005

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21
    #1   8. jan 2005 Mange tak for denne uddybende forklaring..

    Vi har tænkt os at tage ned og kigge på båden her i løbet af næste uge. For lige at besvare det med hvorfor vi vil have sådan en glasfiberbåd med træ indeni; det er heller ikke noget vi decideret leder efter, men da vi fandt den her, så var prisen det der fangede os, så derfor har den tiltrukket vores opmærksomhed.

    Jeg vil prøve at følge op på hvordan båden ser ud og hvilke ting der skal sættes istand.

    Mvh. Jacob


  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    jan 2005

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21
    #2   8. jan 2005 Jeps det lyder som en god ide..

    forsættelse følger..


  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    jan 2005

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21
    #3   8. jan 2005 Jeg har lige fået billeder via mail, nu mangler jeg bare en host til at ligge dem ud på nettet.. Men hvis der er nogle der vil se dem, så må I meget gerne sende en mail til mig.

    Mvh. Jacob J


  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    jan 2005

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21
    #4   10. jan 2005 Jeg har lige lavet en lille hurtig hjemmeside hvor jeg har lagt billederne op. Hjemmesiden hedder:

    (link fjernet)

    Angående vores budget og fremtidsplaner, så ligger det sådan at vi er to studerende som har få penge, men kender godt med håndværkere som vi kunne få hjælp og rådgivning af. Vores budget ligger derfor sådan at vi investere ca. 5000kr. hver højest. Vi er dog altid flexible hvis bare vi ved at vi kan få pengene ind igen ved at sælge båden. Vi håber på at kunne finde nogle gamle glasfiberjoller/både på en god størrelse (18-25fod) som vi kan købe billigt.

    Mht. vores planer, så ser det sådan ud at vi begge er jægere. Det ville derfor være dejligt at finde en båd lignende en Mopa eller en havjagt 16/22 som vi kunne sætte istand og sejle i. Vi har dog flere planer, Troels (som jeg vil lave det her sammen med) og jeg har da tænkt os at starte et lille firma der køber både, reparere dem og sælger videre, for derved at kunne få fornøjelsen ved at få erfaringer men også udvide vores kapital så vi kan få firmaet til at vokse lidt og åbne lidt op for vores videre indkøb mm.

    Håber det var nok, ellers bare sig til..

    På forhånd tak..

    Mvh. Jacob J


  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    jan 2005

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21
    #5   11. jan 2005 Ja jeg forstår godt dine punker og jeg tror gerne at der er mange der har fejlet med at starte sådanne projekter. Jeg tror vi misforstod hinanden før, vi har på ingen måde tænkt os at basere noget som helst på andre end os selv. Jeg sagde bare vi havde den mulighed at spørge til råd og måske få lidt hjælp til motorarbejdet osv.

    Nu siger du at 13-15fods både, det lyder også fint men vi har bare ikke kunnet finde nogle i "sørgelig" tilstand.

    Mht. at starte egen virksomhed, da har vi igennem et projekt der kører i skolen mulighed for at komme ind i banken og få snakket det hele igennem, tilmed at vi kan låne 1000kr. for lige at komme igang, disse skal så betales tilbage hvis forretningen går godt og hvis ikke er det ligemeget.

    mvh. Jacob


  • Bjarne N
    Bjarne N Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 43
    #6   27. sep 2019 Træ- både med fiberbelægning? jeg turde ikke- der er en grund til at båden er belagt med fiber-Det svarer i min verden til dødsstriben- den stribe af gummihud, der var almindeligt på gamle biler på paneler mv - for at skjule sølvpapir med plasticpadding og lignende.

  • Bjarne N
    Bjarne N Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 43
    #7   27. sep 2019 Jeg har lige fået en gl redningsbåd-17' med en FM 8 hk motor forærende; den skulle bare hentes- i relativt fin stand- motor smådefekt, men skrog-fiber 100% ok- det KAN lade sig gøre

Kommentér på:
Renovering af gammel båd?

Annonce