{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.313 visninger | Oprettet:

GPS tracker {{forumTopicSubject}}

Hej
Er ny herinde😊
Vi har netop erhvervet os en motorbåd og har tænkt på at sætte en GPS tracker i den som kan spores på ens egen tlf. og som kan holde batteri. Er der nogen der har erfaring med det. Hvilken man skal vælge, mærke, model? Og kan alle GPS trackers spores med specialudstyr eller er der nogen der ikke kan? Tænker hvis den kan lokaliseres af kriminelle, pilles ud og smides i vandet, så vil det jo stadig se ud som om den ligger på sin plads.
Mvh


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  GPS tracker
  • #1   12. mar 2021 Dan tracker er et bud ! holder batteri i 8-10 år ( lover de ) og så skal man købe en ny, men det overlever man jo nok, når den ikke virker mere efter batteriet er dødt, ja så kan man jo indstøbe den et sted, så den ikke bare lige kan fjernes eller sætte den et sted der ikke lige er tilgængeligt så den kan fjernes.
    Tror der er mange der sætter deres tracker så den kan få skiftet batteri nemt eller sætter den til batteriet på båden = den findes nemt eller kan fra kobles ved at tage strømmen fra .... igen = så kan det være lige meget.
    Syntes at der han været skrevet at dem der tilegner sig en båd på uhæderlig vis kan finde/spore en tracker med noget elektronik, så hvis den er umulig at få deaktiveret uden at splitte både ad, så er det vel også et plus... men igen ... hvis de vil have din båd, ja så tager de den nok alligevel, de er simpelt hen så pisse frække, og med den grænse kontrol der ikke ligefrem er der, ja så ryger der sgu nok mange ud af landet den vej.. desværre... for hold da kæft vi bruger mange penge på vores dejlige hobby, håber virkelig at ingen oplever at miste deres båd, pas på den, ligger den fast i vandet, så se til den daglig eller få andre til at holde øje ( og self hold øje med alt der virker underligt i havnen selv, en slags nabo hjælp )


  • Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    jul 2015

    Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 20
    #2   12. mar 2021 Jeg har installeret en CPH tracker i min båd og er meget tilfreds. Den sidder i båden nu på 3. sæson, og det virker fint. Intet abonnement, indbygget batteri med en levetid på 4-10 år afhængig af, hvor ofte man ønsker tracking. Virker via mobil.
    Jeg købte den hos GSM Teknik. Hvis du googler CPH tracker, dukker de op.

    PS. Jeg kontaktede også mit forsikringsselskab for at få deres "ok" til det valgte produkt. Alt ok fra dem.
    Go sejlsæson, når I kommer dertil smiley


  • #4   12. mar 2021 Har også en cph tracker, virker fint.
    https://cphtrackers.dk/


  • thorvald n
    thorvald n Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 2 Svar: 19
    #5   13. mar 2021 Det hele virker fint men er spild af penge snakker af erfaring ,tyveri af motor 2 gange selv om tracker var monteret

  • #6   14. mar 2021 @Søren. Det jeg synes du bør kigge efter er om du kan tænde og slukke for trackeren fra telefonen, om den har geo-fence og om du kan slutte eksterne kontakter til trackeren ( ex en luge kontakt). Hvis du så også evt kan overvåge andre ting fra din telefon, feks batteriovervågning ( internt+eksternt), ja så er du ved at være der. Alt dette kan Geosafe til bare ca 1.000,- uden abonnement (udover SIM kort). Så når CPH tracker udstiller sig selv som de eneste uden abonnement, så er de på grænsen til at være uhæderlige.(men alle tricks gælder jo, ved vi)
    Geosafe lider i svær grad af at være energisluger ( ligesom alle andre trackere iøvrigt). Derfor bør den også hookes op på bådens batteri. Men så får du til gengæld også en alarm, når spændingen på dette er lavt.
    Go fornøjelse, Søren.
    #5. Hvis din motor forsvandt, er der da tydeligvis et eller andet i din tracker der ikke har funket.


  • #7   14. mar 2021 Thorvald ! det er svært at skjule en tracker i/på en motor, og hvis de har en lille dims der viser at der er tracker... ja så leder de efter den ! så ved en påhængsmotor, ja så er det hip som hap med sådan en dims, der skal være tyveri sikker bolte/møtrikker ( jep er heller ikke nok ) og hele hækken skal være dækket af en tyk rustfri plade der dækker yderside og inderside, det forsinker bare lidt, for med alt det batteridrevet værktøj der er idag, ja så er vi ude og skide .... for vil de have det ... ja så får de det sgu, vi kan forsinke dem, men det er så det ! ! ! ! , har set billeder af både hvor hele hækken er skåret af, sågar hørt om lastbiler med en stor høj container og en kran... vupti .. båd og trailer løftes op i containeren, da den er høj kan den ikke ses .. vi må stole på af vores forsikringer dækker, det er det eneste vi kan .... DESVÆRRE og hjælpe med at se efter rundt omkring... selv der er der problemer, den med lastbil og kran, det blev vist begået på højlys dag, og hvem tror der er noget galt når det sker SÅ åbenlyst ....

  • thorvald n
    thorvald n Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 2 Svar: 19
    #8   14. mar 2021 Kan kun give Kim ret vil de have det så glem alt sikkerhed det er penge direkte ud af vinduet det eneste der dur er en ordentlig forsikring, anden gang da min blev taget da blev den og en anden båd skrællet nede ved et slæbested som ligger 20 meter fra en række huse og ingen så eller hørte noget båden var endda sikret med en stor kraftig hærdet kæde som var fastmonteret til broanlægget men hele bro anlægget blev skilt af for at få kæden af så mit bud til alle er ----har jer en ordentlig forsikring brug pengene på det end på alt andet gøgl

  • thorvald n
    thorvald n Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 2 Svar: 19
    #10   15. mar 2021 Jeg er total uenig Morten begge gange har jeg ikke fået besked når båden er blevet flyttet selv om den skulle gøre det

  • #12   15. mar 2021 min tracker ( dan tracker ) kan vist stilles i følsomhed ( jeg aner ikke hvad og hvordan, min egen hjerne er givet ud til min søn.. sådan føler jeg det hvad angår computer og alt elektronik, det er hans domæne he he det er dejligt ) men min gav alarm i blæsevejr ! ! og den står i min have på trailer, det blev så justeret ... kan sidde og se den altid og så har jeg mit 4 benet gebis der HELT SIKKERT giver lyd fra sig og laver tygge/knurre lyde hvis nogen nærmer sig ( jep også hvis de går på den anden side af vejen, så jeg er en af dem man bander langt væk pga den ALTID giver sig til kende ... og jow.. også om natten ... da jeg har yderst sensitive lys sencore også...... såååååå lys, alarm og knurren hvis der er noget liv i nærheden af båden, liiiidt trættende en gang imellem... og så lige noget andet jeg ikke skriver om smiley smiley smiley smiley smiley smiley

  • #13   19. mar 2021 Prøv at høre forsikringsselskabet, hvad de forlanger for at give rabat. Det er mest der, at der kan hentes noget. Alle der bøffer en påhængsmotor ved, at der sikkert sidder en tracker på den. Og fjerner den inden motoren fjernes...
    Mit forsikringsselskab forlanger, at jeg får besked, når båden/motoren flyttes. Hvis man ikke vil ofre for mange penge på det, giver det god mening med en Cobblestone GPS Tracker fra Copenhagen Trackers. Man kan få dem til omkring 800kr og de kræver ikke noget abonnement. Du skal være opmærksom på, at de dør helt, når batteriet dør. Det giver derfor ikke så meget mening, at den melder ind hver time eller lignende. Den bruger en del batteri hver gang den skal sende beskeder/går på netværket, og meget lidt på at være i dvale.
    Den har ingen geofence, men den kan til gengæld sættes til at aktiveres ved rystelser, der indikerer bevægelse. Og vil så sende placering hvert kvarter indtil den har stået stille i en time. Så går den i dvale igen. Bemærk at denne setting er mere besparende end eksempelvis 1 indmelding pr. uge. I hvert tilfælde hvis du ikke bruger båden ret ofte. Udover det tænker jeg, at scannere til at finde trackere benytter signal fra trackeren til at finde dem? Da den jo ikke er på netværket før den aktiveres af rystelser, burde den være sværere at finde elektronisk inden flytning.
    Skal du ud i båden, anbefales det, at man aktiverer en ændring i konfigurationen, så den i stedet sender 1 besked pr. dag. Så bliver du ikke spammet på farten. Når du efterlader båden omkonfigurerer du igen til overvågning af rystelse, og den slår tilbage på denne setting næste gang den melder ind. Hvilket vil være et døgn efter du startede turen og den registrerede den midlertidige setting med døgnindmelding.
    Det er lidt uvist, om den kan benyttes i meget uroligt vand, da dette jo kan trigge bevægelsescensoren. Men iflg. producenten skulle det fungere. Selvfølgelig lidt afhængigt af hvor uroligt den kommer til at ligge...
    Men en billig løsning med lang batteri holdbarhed, og forsikringsselskabet er tilfredse og giver rabat. smiley


  • jann B
    jann B Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 9
  • Per W
    Per W Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #15   19. mar 2021 Hold dig langt væk fra Dantracker. Stopper med at virke efter kort tid.
    Min efter 4 md.
    Havde heldigvis kun aBB i 2 år, så tabet er til at leve med
    Firmaet er en kæmpe underskudsvirksomhed og du risikere ikke at have backup, når de krakker.
    Se CVR registret


  • Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #16   21. mar 2021 Jeg har en Dantracker, og den har virket perfekt i 4 år. Super nemt overblik og indstilling af alarmmode på Appen.

Kommentér på:
GPS tracker

Annonce