{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
413 visninger | Oprettet:

Dan S
Dan S
Tilmeldt:
18. maj 2015
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 6

Fiber arbejde {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens
Har købt en gammel jolle, hvor der skal laves lidt arbejde.
Selve skroget er fint, men rummene og siddepladserne trænger til en tur. Der er fugt derinde, hvor træet indvendigt er rådent.
Nogle gide råd til hvordan man skal starte?
Tror den har været synkefri engang?
Tænkte på at skære et hul og fjerne alt indmaden i rummene, og fylde det op med et eller andet?
På forhånd tak


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Fiber arbejde
  • #1   18. maj 2015 Hej. Det ligner det jeg er i fuld gang med. Synes også din jolle ligner min. Inden jeg sleb den helt ned kunne jeg skimte at der engang har stået sailor 400 på den. Nå men tilbage til dit spørgsmål. Jeg har valgt at fjerne alle tofter. Den var drivende våd i det gamle skum og al gammel x-finer var væk. Så jeg gik amok med bajonetsav og vinkelsliber med lamelskiver. Jeg har en del billeder som jeg vil ligge op som projekt senere. Derefter gik jeg i gang med at lave nye tofter i x-finer og derefter beklæde det med glasfiber og polyester smiley Jeg vejede jollen før til knap 300 kg, og den vejer nu ca 100 kg, så alt det våde skum har været tung.


  • Dan S
    Dan S Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 6
    #2   19. maj 2015 Hej Jeppe

    Tak for dit svar.
    Fejlede glasfiberen noget ved tofterne?
    Kunne du ikke bare fjerne den ene side af toften og putte krydsfiner eller skum ind? Og lukke det af igen?
    Jeg overvejer at fjerne helt den miderste glasfiber tofte, og sætte træ ind.
    Men ved så ikke om den så stadig er synkefri.



  • #3   19. maj 2015 Jo det kunne jeg godt, men jeg ville ikke have skum ind igen da det jo åbenlyst suger vand. Så jeg har lavet de nye tofter med fiber inden i også og en gang maling så jeg regner med at de er tætte nu

Kommentér på:
Fiber arbejde

Annonce