{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

Sikring af "forrude" {{forumTopicSubject}}

Ville egentlig lige hører om der er nogle som evt. har nogle ideer til hvordan man kan "tyveri sikre" sin forrude i sin båd..

Jeg har haft nogle nede i min båd, da jeg kan se at kalechen er knappet op ved ruden samt ruden ikke var lukket ordenligt i..

Da båden ligger med snuden mod broen, skal man knappe kalechen lidt op for at kunne åbne de 2 "hasper" som sidder på indersiden af ruden for at komme ned i båden.

Er der nogle af jer som evt. ved nogle steder hvor man kan købe noget sikring af sådan ruder..

Jeg tænker måske en Microswitch som sætter på båden og aktiveres når ruden åbnes.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Sikring af "forrude"
  • #2   20. maj 2015 Preben.. smiley

    Du har helt ret med sikring af forruden.. men det var ikke så meget en sikring som en lås , men mere en sikring i form af et kredsløb som aktiveres hvis ruden åbnes.

    Båden har i forvejen fået alt andet overvågning, mangler dog forruden.
    Så hvis der fandtes noget i retningen af de microswitches som også findes i låse på biler hvor den aktiveres så snart døren åbnes , det var noget i den stil jeg tænkte.. smiley

    Ja det er fandme surt at folk seriøst ødelægger noget for at få fat på "småting"

    De burde indføre dødsstraf med øjeblikkelig virkning for tyveri...


    !! Hvad er det de går efter når de går på "jagt" i bådene er det bare løse genstande, fordi stjæle selve båden er jo mere eller mindre fysisk umuligt for dem.


  • #3   20. maj 2015 det lyder som om du leder efter en magnetkontakt også kaldet reed-switch ala http://www.net-import.dk/shop/magnet-kontakt-udgaaet-276p.html

  • #4   20. maj 2015 Søren H..

    ja det er lige præcis noget i den retning jeg søger...

    Må lige se hvad man kan få af den slags på nettet nu hvor jeg ved hvad sådan en hedder.

    I gamle dage og sikkert også stadig i dag, der kunne man få de der grimme hvide nogle man sætte på karmen og så den anden halvdel på døren som var magnetisk og når feltet blev brudt så startede alarmen..

    Skulle så bare gerne være i den stil du har henvist til søren, som er lidt mere moderne da pladsen mellem rude og karmflade er minimal.. smiley



  • #5   20. maj 2015 jeg har en der heder mobeye det er en lille enhed gsm pir sensor med et lille tastatur og fjernbetjening som når der er bevægelse i båden ringer/sender den en SMS/mail med det samme til mig...så har man en mulighed for at få fat i svinet og losse ham i havnen...det dur men ved godt at det ikke er det du søger...men bare lige lidt info. smiley

  • #6   21. maj 2015 Jeg ville heller ikke sikre adgang til båden, vil de ind så kommer de ind!!!
    Og det kan blive dyrt!!>:(


  • #7   21. maj 2015 Terkel

    Det jeg søger er ikke en sikring som en lås så ruden ikke kan åbnes men en sikring som i at hvis ruden åbnes så får jeg en besked om det.

    Båden er allerede udstyret med overvågning af forskellige typer, havde dog ikke lige tænkt på at ruden selvfølgelig "bare" kunne åbnes.

    Så søger en form for kontakt som sættes så "hvis" ruden åbnes igen så får jeg besked via min GPS som i forvejen har et dør modul som netop gør det muligt at få besked når nogle åbner en dør, det vil så bare blive brugt til vinduet i stedet.

    Så håber jeg for deres skyld at de er væk når vi ankommer.

    Har et par rigtig gode venner som har et lidt specielt forhold til tyveknægte..

    De plejer ikke at behandle dem så godt hvis de bliver taget på ferskgerning..


  • #8   22. maj 2015 Hvad med en rumføler/trædeføler?
    Har selv DEFA, og den kan udbygges med alt...


  • #9   22. maj 2015 Terkel. Okay.

    Har du evt et link, eller måske man bare kan søge på defa alarmer.?


  • #10   23. maj 2015 Du har nok allerede søgt på DEFA..
    Syntes deres system er super, da mand kan udbygge sig fattig smiley


Kommentér på:
Sikring af "forrude"

Annonce