{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.573 visninger | Oprettet:

ujævn motorgang {{forumTopicSubject}}

Hej Bådgalleri.
Så har jeg fået ny båd, og med en 90hk 2 tak mariner motor fra 1997.
Den starter fint, men når man sejler med lav fart, lyder det som om at den drukner sig selv, og går meget ujævnt.
Tænker at det måske kan være automat chokeren.
er der nogle der kunne ha andre forslag, og hvordan jeg evt. kan tjekke chokeren.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  ujævn motorgang
  • #2   24. maj 2015 Er det en EFI eller karburator model?
    Ved EFI skal man checke at alle slanger er intakte og at der ikke sidder slam i de studse slangerne sidder på. Ellers er der jo altid et spørgsmål om der er en føler der er ved at stå af. Check løse forbindelser i stik og kabelforbindelser. tændkabler tændspoler. ja der er mange ting som kan drille.
    Hvis der er karburatorer kan der være tid til en justering, måske en rensning.
    Jeg kender ikke modellen helt nøjagtigt, men hvis du kunne komme med flere oplysninger/billeder?


  • #3   24. maj 2015 Går den i stå når du sejler i tomgang?
    2 taktere har det med at gå lidt i den fede blandings område når de går i tomgang.
    Jeg har en gamm,,,ældre 115hp motor som hvis jeg justere den til at glat og jævnt i tomgang, så kommer den slet ikke ud af hullet når jeg giver gas. Den skal være justeret lidt fed i blandingen, sådan lige lidt før den begynder at snuple i motor gangen. Så kommer den meget bedre op i fart. 2takt er ikke som en 4 takt motor, som du kan få til at spinne jævnt hele vejen op. Meen de rykker heller ikke som en 2T når de får fuld gas.
    Så hvis det er din første 2T så kan det være at den går som den skal, men måske skal fin justeres lidt. (hvis det altså er en karburator model).


  • #4   24. maj 2015 thomas:
    Tak for det gode svar, jeg kan ikke finde typepladen, men den er med karburator.
    jeg prøver at rense dem her en af dagene.
    den kan sagtens gå i tomgang, men når jeg sejler 3-5 knob ud af havnen, så ryger den lidt ekstra, og hoster lidt, som om at den får for meget benzin, og bare gerne vil ha gas.
    når den får noget mere gas, så går den super godt igen..


Kommentér på:
ujævn motorgang

Annonce