{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.522 visninger | Oprettet:

Lasse H
Lasse H
Tilmeldt:
25. maj 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10

Mercury 5.0 V8 problemer {{forumTopicSubject}}

Hej bg
Jeg har en bayliner med en mercury 5.0 V8 i nogen gange når jeg er ude at sejle vil den ikke komme op og plane, den skubber bare vandet ligesom om den ikke har kræfter nok til at skubbe den op hvis jeg så slipper gassen så går den bare ud og så kan jeg starte den igen og den gør det samme andre gange kan den sagtens komme op og plane jeg har renset kaburatoren der er kommet nyt brændstoffilter,tændrør,oliefilter osv. Nogen der ved hvad det kunne være? På forhånd tak smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mercury 5.0 V8 problemer
  • #1   25. maj 2015 Benzinpumpe eller beskidt karburator evt. vandholdigt benzin...

  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #2   25. maj 2015 Kaburatoren er lige blevet renset og den gør det stadig har tjekket benzinen for vand og synes ikke der var nogen tegn på det smiley

  • #3   25. maj 2015 Sådan en v8 burde sagtens kunne skubbe båden op uden problemer selv med halv gas, få tjekket at motoren går på alle cylindre, og der ikke er nogle dårlige tændkabler / tændrør, eller andet .

  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #4   25. maj 2015 Den går på alle cylindre og går os fint i tomgang indtil jeg sejler ud og giver den gas så kan den ikke skubbe den ordenligt op hvor imod at andre gange er det ingen problem der kommer dem op og plane med det samme 😁

  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #5   25. maj 2015 Har lige skiftet tændrør osv.

  • #6   25. maj 2015 Altså umiddelbart lyder det som en perodisk fejl, så enten er det tændingen der driller eller er det karburatoren, / benzin tilførsel men hvis du siger den går ud efterfølgene kan det være et tegn på at den får tømt karburatorn for benzin.

  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #7   25. maj 2015 Jeg må prøve og pille brændstof pumpen af og se hvordan og hvorledes tak for hjælpen indtil videre smiley

  • #8   25. maj 2015 Pumpen kan godt køre men ikke give nok brændstof af og til prøv og få en ny fødepumpe, så du i første omgang er sikker på at du har benzin til karburatoren, en ny koster 3-400,-

  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #9   25. maj 2015 Okay takker ser om jeg kan finde en ny så må vi se om det virker smiley

  • König
    König Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 43
    #10   25. maj 2015 og båden er tømt for vand ? altså den vejer det den skal gøre ?

  • #11   25. maj 2015 ku godt lyde som et tændings problem evt fugt smiley

  • #12   25. maj 2015 Hvor meget omdrejninger kan du kom op på før den går ud?

  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #13   25. maj 2015 Ja Båden er tømt for vand
    Og har kigget lidt på strømfordeleren der var lidt ir så det er ordnet. Den går først ud når jeg slipper gassen helt smiley


  • König
    König Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 43
    #15   26. maj 2015 Hvis du har skiftet tændrør og ved at tændkablerne er okay - så er mit bud at tændspolen er defekt - den kan ikke følge med ved belastning.

  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #16   26. maj 2015 Jeg fandt ud af at strømfordeleren ikke var spændt ordenligt, har næsten lige købt båden så prøver imorgen så får vi se 👍

  • #17   26. maj 2015 Min gjorde det samme. der smed jeg et nyt platin sæt på og så spillede det bare kæmpe forskel 😄 kommer selvfølgelig an på om den har platiner smiley ellers stil tænding med tændings pistol smiley

  • #18   30. maj 2015 Min havde en kontraventil imellem tanken og karburatoren som var halv tæt af ir og snavs som opførte sig nogenlunde som du beskriver det..

  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #19   31. maj 2015 Der gik en lille slange fra kaburatoren til pumpen den var halvt stoppet og den har jeg skiftet men der er ikke nogen forskel

  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #20   31. maj 2015 Men der går en slange fra strømfordeleren nogen der kan svare på hvad den er til? 😁

  • #21   31. maj 2015 Nogle bayliner modeller har en lille siv i slangen inde i tanken. Som regel bliver den stoppet med snavs når du gasser meget op og der kommer virkelig suge på slangen. Så snart motoren er slukket , suge kræft hermed ophører og snavset falder væk fra sivet igen. Løsne din tank studs og trække slangen ude og tjekke. Hvis dun har den siv, fjerne det!

  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #22   31. maj 2015 Takker det vil jeg prøve imorgen! smiley

Kommentér på:
Mercury 5.0 V8 problemer

Annonce