{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  hvilken funktion har denne ventil
  • #1   30. jun 2015 Det er en sikkerhedsventil , hvis din thermostat svigter vil jeg umildbart tro

  • #2   30. jun 2015 Så hvis jeg piller thermostaten ud bør jeg så også fjerne denne?

  • #3   30. jun 2015 Øhh .... du skal da ikke pille thermostaten ud, den har jo en funktion der gør at motoren kommer op i arbejds temp og derved arbejder ved den temp den har det optimalt ved.... hvis den bliver for varm ... hvilket du så mener den gør ved at pille den ud, vil det så ikke være bedre at finde årsagen end at fjerne noget der har en funktion......... der kunne evt. være noget i vejen der en dag siger en sjov og dyr lyd midt ude på bølgen blå.
    Nu har du ikke skrevet hvad og hvorfor du vil pille den ud, så dette er et udtryk for hvad der lige gik igennem min forskruet hjerne..... så undskyld på forhånd hvis jeg har misforstået noget i det du skriver......


  • #4   30. jun 2015 Thermostat har kun den funktion at motoren hurtigt skal blive varm. Når jeg fjerner den køler den max hele tiden... Når jeg kun sejler sommer og har 10minutter ud af havnen er dette intet ikke et problem som jeg ser det. Min 90hk af samme type dog kun med 3cylindre har heller ingen termostat

  • #5   30. jun 2015 Hvorfor overhovedet pille den ud??

  • #6   30. jun 2015 jonas det har jeg sån set svaret på... for at få uhindret køling til motor..

    men har fået det svar jeg søgte af kristian W. så takker kan se jeg har samme sikkerheds ventil på 90eren også så den skal bare forblive hvor den er smiley


  • #7   1. jul 2015 Du kan riskerer at få dårlig motorgang og en meget rygende motor ved at fjerne thermostaten , da din motor jo konstant trækker nyt koldt havvand ind til og køle din motor . Ved og fjerne den vil du så få en motor som aldrig bliver "driftsvarm" hvilket vil give dig dårlig forbrænding og urolig motorgang .

  • #8   1. jul 2015 poppet valve ..betyder overtryksventil

  • #9   1. jul 2015 takker. som sagt har jeg aldrig haft problemer med min 90hk selv uden termostat så det har jeg i sinde at blive ved med har ellers lige haft den i kogende vand og den åbner godt nok... vil skyde på omkring 90-100grader, for den åbnede ikke ved de 80 da den lå i ultralydsrenseren smiley

  • #10   1. jul 2015 Så er den defekt, for den skal åbne ved ca. 60 grader +/- 5 grader . Vandet må ikke blive varmere end ca 65-70 grader for så begynder saltet at udskille sig og sætte sig i motoren

Kommentér på:
hvilken funktion har denne ventil

Annonce