{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.822 visninger | Oprettet:

mick R
mick R
Tilmeldt:
10. jun 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 10

Hjælp til dybdemåler!! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Jeg har et problem med at min dybdemåler kun kan måle dybden når jeg sejler langsomt lige så snart jeg kommer op og plane går den ud. I butikken siger de at der muligvis kommer luft ind under transponderen eller også at den sidder for tæt på motoren. Og at jeg skal prøve at flytte den. Er der nogen der har prøvet det før??


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hjælp til dybdemåler!!
  • mick R
    mick R Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 10
    #1   1. jul 2015 Sådan sidder den.

    profilbillede
  • #3   1. jul 2015 Hej Mick,
    det er helt korrekt at dybdemåleren ikke fungerer når der kommer luft til, alt efter bundens udformning kan det være at du kun kan få en "through hull" transducer til at fungere for dig, MEN -hvorfor er det egentligt så vigtigt at den fungerer når du planer? jeg mener - den kan jo kun fortælle dig hvor dybt der var på et punkt du allerede er "ræset" forbi, den forudser jo ikke noget og du kan alligevel ikke nå at nedsætte hastigheden hvis der pludselig var blevet for lavt for 10-20-30 meter siden.

    min virker heller ikke når jeg planer - og jeg er ligeglad.


  • #4   1. jul 2015 Enig min virker heller ikke når jeg er ope og plane...som Søren skriver har man ikke så meget og bruge det til ved plan men mere ved stille sejlads.

  • #5   1. jul 2015 Jeg har monteret min inde i båden i en lille "brønd" som er fyldt op med glycol , og den holder fint bunden , også med 22 knob

  • #6   2. jul 2015 ATT: Jens
    Han skal de IKKE montere giveren DYBERE ??? så dil der stå et springvand op ved siden af motoren ????
    Jeg har monteret min giver så underkanten af giveren sidder ca 2 centimeter over bunden det virker fint ved fiske fart og sprøjter IKKE men den virker heller ikke nå båden planer men på den anden side er det da også lige meget med at måle bunden når man sejler 45 knop for kommer bunden så kan du alligevel ikke nå at gøre noget ,
    Kristian W
    Den der med en lille brønd med glycol lyder da interesant ????
    så kan man sikkert også lime en lille beholder med plads til giveren fast til bunden og fylde glycol i , tror du ikke at dette kan lade sig gøre ???


  • #7   2. jul 2015 Jeg har brugt en stump 110mm kloakrør som jeg har sat fast indvendigt i båden med glasfiber , så har jeg sat transduceren fast på en endeprop til kloakrøret og sat det i , og derefter fyldt "beholderen" op ,via et 8mm hul som jeg efterfølgende har lukket med em bolt , med den slags glycol som man bruger til jordvarmeanlæg , ellers ring til mig i eftermiddag , på 40976080 så kan jeg forklare nærmere mvh Kristian

  • #8   2. jul 2015 Att hasse N...det er sku nok derfor at der er et springvand på bækkesider af min moter..?har en monteret på vær side af motoren til mine garmin 420 s/421s og det sprøjter en del når den planer..de er monteret så de stikker under båden måske jeg skulle hæve dem lidt til næste sommer båden er en ørnvik 580 Pilothouse og de er meget fladbundet smiley

  • #10   2. jul 2015 att:Henrik P
    Hvis du har en ældre motor på med udvendig gas / gear så vil da råde dig til at hæve tranduserne så de ikke sprøjter for det springvand gør at din motor for et mega bruse bad og få dine kabler og bevægelige arme til at tære væk .


  • #11   2. jul 2015 Det er en 100 hk mariner efi fra 2006...men ja...de skal da hæves når båden skal op....der er Ingen grund til at svine det hele til i salt. smiley

Kommentér på:
Hjælp til dybdemåler!!

Annonce