{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.414 visninger | Oprettet:

Stål skrue til 640 weekend {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg er blevet tilbudt en helt ny stål skrue til min Ørnvik 640 weekend.
Han skal ha 1500.- og den har sejlet 1 time!
Det er en Patriot 14,25 X 19
Mit problem er så bare at jeg ikke ved ret meget om propeller og aner ikke hvad størrelse min båd er født med og den ligger i vandet så lidt svært at finde ud af nu!
Den var købt til et volvo drev så der medfølger ikke nav til den!
Er prisen fair og vil den passe til min båd??
(det er med mercruiser 3.0L 135hk)
Håber på hjælp smiley

/Kenneth


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Stål skrue til 640 weekend
  • #1   3. jul 2015 Hvis du ofte sejler kystnært ville jeg holde mig fra stål..

  • #2   3. jul 2015 1500 for en ny stål propel er sgu billigt nok men som Terkel skriver så hold fingrene væk hvis du sejler meget ved kysten for hvis du rammer noget så er der stor chanse for at det ikke kun er propellen der ryger og du vinder heller ikke noget særligt ved at skifte til stål

  • Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    jun 2004

    Følgere: 1 Svar: 59
    #3   3. jul 2015 Jeg tror en 19" vil være for stor til din båd, 17" er nok bedre, men det er svært at sige helt præcist når du ikke kender den nuværende.

    Hvis jeg var dig ville jeg sejle til en nærliggende sandstrand og trække båden på lavt vand og prøve at pille propellen for at se hvilken størrelse den har.
    Du skal også kende dine nuværende omdrejninger ved fuld gas med den vægt i båden som du sejler mest med (antal personer, oppakning osv.)

    Hvorfor vil du i øvrigt skifte?


  • #4   3. jul 2015 Jeg ønsker lidt mere træk i bunden da den med ferie oppakning er lidt tung i røven, jeg havde håbet at en anden ejer af 640 weekend ville byde ind med info/ erfaring

  • Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    jun 2004

    Følgere: 1 Svar: 59
    #5   3. jul 2015 Det er selvfølgelig godt at høre fra andre med samme båd, men du kan desværre ikke bare sammenligne lige over. Oftest er der forskel i vægt/motorstørrelse/sejladsmønster osv.

    Hvis DU vil være på den sikre side, er den rigtige måde som jeg beskriver. Om en stålpropel er det rette for dig må du selv afgøre, men det er vigtig at den propel du sejler med kan opnå det opgivne max anbefalede omdrejningstal for din motor.


Kommentér på:
Stål skrue til 640 weekend

Annonce