{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.105 visninger | Oprettet:

Motor vægt kontra båd type.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har fornylig, måtte sande at jeg ikke komme på vandet i år, med min gamle Evinrude 2 takt 2 cyl. 25 HK påhængsmotor smiley

Så afsted efter noget nyt.. i en fart!

Har fundet en 40 hk 2 takt 3 cylindret på 75 kg. Altså noget mere power og vægt, end ved forrige motor størrelse.
Jeg er noget betænksom ved den store forskel i kg ved den ny kontra den gamle motor.
Båden er forstærket i hækken fra oprindeligt 5,5 cm til 7,5 cm, med boltret 2 stk. 6" rustfri rør fra hækken, til op midt på båden og båden "sank" nærmest ikke i hækken, med den gamle motor monteret.

Har søgt og læst tidligere forum emner, om netop dette. Men vil gerne alligevel spørge igen, vise billeder af båden og høre jeres mening..

tak........
http://www.baadgalleri.dk/galleri/13983-silverstar_silverstar_12


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motor vægt kontra båd type..
  • #2   2. jul 2015 Okay...

    Har fundet enkelt andre på baadgalleri.dk, med 35-40 HK motor bagpå, uden ombygget hæk..

    Måske det går an..


  • #4   3. jul 2015 Langt de fleste både kan ta meget større motorer end de er godkendt til!


  • #5   3. jul 2015 Jeg vil ikke være nervøs for at sætte 40 på.
    Har selv sejlet med en 30 HK på en limbo godkendt til 10 - det var sjov!!


  • #6   3. jul 2015 Jeg ville ikke umiddelbart være nervøs for at smide 40 hk på.. Måske endda 60 hk smiley (Hvis vægten kan bære det)...

    Har selv "lige" opgraderet fra en gammel 25 hk's motor til en nyere 60 hk.... - Det rykker ubeskrivelig meget mere! Men båden blev også total renoveret, med forstærket hæk mm. - Men det har din båd tydeligvis også smiley


  • #7   4. jul 2015 Jeg har godt nok søgt ihærdigt på nettet, efter fabriks oplysninger...

    Men jeg har svært ved at identificere min båd model..
    Fik fortalt i starten, at det var en dansk silverstar 12, som i sin oprindelig hæk ombygning, var godkendt til 50 hk, mens andre mener det er en Selco eller Silver Viking Silvester....

    Men tror godt at hækken kan klare kraft belastningen fra 40 hk, det var mere vægten. Om hækken lå 2 cm fra vandlinjen uden passagere bag i....


Kommentér på:
Motor vægt kontra båd type..

Annonce