2.064 visninger
|
Oprettet:
2 takter har kørt uden olie!! {{forumTopicSubject}}
Min 2 takt Suzuki dt 100 fra 1991 har desværre kørt uden olie da slangen fra olietanken var gået af!!...Den kan godt starte nu men der kommer nogle ubehagelige metalliske lyde fra den.
Derfor ville jeg lige høre om der er nogen der ved hvad der som regel først tager skade af at køre uden olie,og om det kan betale sig at lave den når man godt selv kan skrue!??
jun 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 63
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 36 Svar: 198
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Både: 2 Emner: 27 Svar: 1.075
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 36 Svar: 198
okt 2014
Følger: 6 Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 90
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 36 Svar: 198
okt 2014
Følger: 6 Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 90
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 24 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.391
Men det tyder også på, at dit alarmsystem ikke har virket som det skulle. For selvom olieslangen falder af, vil du stadig have føler til olieflow, som jo straks skulle komme, og reducere omdrejninger på motor samt give alarm.
Se manual her.
http://www.motoren.ath.cx/outboard/suzuki-outboards-workshop-manual-1.pdf
En raslelyd tyder på skader ved stempler, ringe eller forringer. En bankelyd tyder på lejeskader. En hurtig kompressionstest kan også hurtigt fortælle dig, hvor slemt det ca. ser ud.
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 36 Svar: 198
okt 2014
Følger: 6 Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 90
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 36 Svar: 198
Tænker at når den trods alt kan lave 7 bar på den fjerde er det vel ikke helt smadret derinde!!!..Eller hva??
okt 2014
Følger: 6 Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 90
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 28 Både: 3 Emner: 37 Svar: 454
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 36 Svar: 198
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 28 Både: 3 Emner: 37 Svar: 454
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 24 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.391
http://www.ebay.com/itm/Suzuki-Marine-Outboard-Vintage-Piston-Ring-Set-12140-87D02-000-NC1694-/230879551741
brugte stempler
http://www.ebay.com/itm/Suzuki-Outboard-DT90-DT100-90-100-HP-V4-Piston-Starboard-Side-12110-87E02-/111534483927?hash=item19f7f929d7&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/12110-87E02-Piston-Stbd-1989-Suzuki-90Hp-/301347811657?hash=item4629bab149&vxp=mtr
Nåleleje
http://www.ebay.com/itm/Suzuki-Outboard-Wrist-Pin-Piston-Pin-Bearing-09263-20072-1985-98-DT-/360589973309?hash=item53f4d6573d&vxp=mtr
osv. osv.
Husk på, at flere Suzuki DT modeller, kører med samme stumper. Så søg bredt på ebay, og det findes.
Søg direkte på reservedels-nummeret, som feks stempelring-set, som har 12140-87D02, og så kommer delene frem.
9 Bar ( 130Psi ) lyder ok, men 7 Bar ( 100Psi ) er for lidt, samt har du mere end 10% i forskel mellem max og min måling.
Du kan være heldig, at nye ringe, evt. et brugt stempel på den ene cyl. samt at du selv kan hone cyl. pænt op, http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Ovrigt/Honingsvarktoj-2000016982/ kan være løsningen.
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 36 Svar: 198
Må ha den skilt ad og se hvor galt det er,tror dog jeg vælger at få den på cylinderservice hvis den skal hones
2 takter har kørt uden olie!!