{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.719 visninger | Oprettet:

Arne A
Arne A
Tilmeldt:
7. apr 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

tomgangs problemmer. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg fik sidste år min første båd, en Eurocraft 560 med en Mercury 50 hk 4 taks.
Mit problem er at, når motoren er varm, vil den ikke gå i tomgang, den dør bare. kan godt startes med det samme igen.

samt har jeg problem med el-spillet, et jeg har kørt i biltema, som skulle flytte en båd på 2700 kg på ruller, men den kan ikke trække min båd op på traileren, tror ikke at el-spillet er stærk nok ( for billigt ) har tænkt på at købe dette el-spil.

(link fjernet)

Båden har en vægt på ca 800 kg.

ha en go dag!!

Mvh Arne



Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  tomgangs problemmer.
  • #1   9. apr 2007 Motoren ved jeg ikke noget om ,men spillet tror jeg ikke du har spændt rullen nok, min drillede også første gang jeg brugte det, men da jeg spændte rullen, kunne det lade sig gøre, og det køre fint nu.

    Thomas


  • #2   9. apr 2007 Hej Arne,

    Kan du oplyse den nøjagtige årgang på motoren og om den har 3 eller 4 cylindre.

    Mvh


  • Arne A
    Arne A Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #3   9. apr 2007 kender ikke årgang men den har 4 cylindre.

    har sat et billed af motoren på min profil, måske ka det hjælpe dig

    Arne


  • #4   9. apr 2007 Hej igen,

    Da det er et karburator problem du har, vil jeg godt vide om der på den øverste karburator sidder en lille rund og flad metalbeholder med 4 eller 5 sorte slanger ELLER der på karburator 1 og 3 er monteret en lille hvid plastik beholder med 2 ledninger på hver.

    Mvh


  • #5   10. apr 2007 Hvad skal du have for det lille El-spil hvis du køber det andet?

  • Arne A
    Arne A Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   10. apr 2007 hej Andre

    Der sidder en lille rund flad metalbeholder med 4 stk 4 mm slanger, en fra hver karburator.

    og Lasse hvis jeg køber det andet el-spil, skal jeg nok tænke på dig, men vil lige se om jeg kan få det til at trække noget mere

    Arne


  • #7   10. apr 2007 ang motoren....er bolden på benzinslangen hård?

  • Arne A
    Arne A Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   10. apr 2007 nej den er ikke hård.

    hvis jeg starter motoren nu, er der ikke noget galt , og efter et time i tomgang ( her hjemme i gården ) er der heller ikke noget galt , men efter en sejltur og på vej i havn, og jeg vil sætte den i frigear, så dør motoren, starter jeg motoren igen så dør den igen , men når jeg at sætte den i frem eller bak så er der ikke noget galt.

    Arne


  • #9   10. apr 2007 Hej Arne,
    Den motor du har under hætten er 4 cylindret Yamaha på 935 kubik resten er Mercury's egen production.Det problem du har med at motoren stopper fra høje omdrejninger til tomgang er ikke ukendt på denne motortype hvis den ikke har fået service og check/just af de 4 karburatorer.Du har ikke en chance for selv at justere på denne motor heller ikke på tomgangs-anslaget der forhindre motoren i at gå ned i for lave omdr ved hurtig tomgang.Det kræver special udstyr for at justere vacuumet i de 4 indsugninger, jeg vil anbefale dig at konsultere et aut. Yamaha eller Mercury værksted og få motoren justeret så skulle du slippe for dette lidt irriterende problem.

    Mvh


  • Arne A
    Arne A Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #10   10. apr 2007 Hej Andre

    Mange tak

    det vil jeg gøre, den skulle have fået et service check inden jeg fik den, men hvem ved.

    Mvh




Kommentér på:
tomgangs problemmer.

Annonce