{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.403 visninger | Oprettet:

Niels M
Niels M
Tilmeldt:
31. jul 2015
Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 20

Automatisk olieblander på Yamaha 2-takter {{forumTopicSubject}}

Min Yamaha Pro 75 hk med aut. olieblander udsender en næsten ulidelig lugt af forbrændt olie ved sejlads med lav fart. Der er ingen synlig os, men jeg skal plane med båden for at "slippe" fra lugten.
Kan olieblandersystemet justeres, eller foregår det automatisk.
Jeg bruger Yamaha`s olie.
Alternativt måske frakoble det automatiske autolube og så selv blande i benzinen.
Jeg ved godt, at der kan være lugtsener ved en 2-takter, men jeg har aldrig oplevet det så slemt ved tidligere motorer/både.

Har nogen et tip eller erfaring omkring dette problem ?
Jeg kunne selvfølgelig investere i en 4-takter, men min trofaste 2-takter er i topform og kører, bortset fra lugten, helt perfekt.

Fortsat go sommer smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Automatisk olieblander på Yamaha 2-takter
  • #1   31. jul 2015 Får den en for fed blanding?

  • Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    jul 2015

    Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 20
    #2   31. jul 2015 Det tror jeg ikke. Der kan være lidt synlig røg lige opstart, men sejler vi derudaf både langsomt og med høj fart, er der ingen synlig røg, kun lugten (ved lav fart)
    Men ja, den får vel for meget olie doseret ind.


  • Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    jul 2015

    Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 20
    #4   31. jul 2015 Jeg bruger Yamaha`s olie til påhængsmotorer. TC W3.


  • Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    jul 2015

    Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 20
    #6   31. jul 2015 Tja, det var da en go ide. Det gir da en indikation af, om den bruger det for hurtigt
    smiley


  • Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    jul 2015

    Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 20
    #7   31. jul 2015 Jeg har lige læst på nettet, at man både kan købe mineralsk og fuldsyntetisk olie til påhængsmotorer, som opfylder TCW3 kravene.
    Kunne det måske ikke tænkes, at den fuldsyntetiske er bedre rent lugtmæssigt ?

    Har nogen erfaring med fuldsyntetisk blandingsolie ?


  • #8   31. jul 2015 Jeg ved fra scootere, at man kan få fuld syntetisk olie som faktisk lugter/dufter rigtigt godt (synes jeg) smiley så hvis du ikke kan komme af med lugten, kan det lige så godt dufte godt. smiley
    Jeg kom til at tænke på om den også lugter når den er varm? Kan det være at det er gammelt sod i udstødningen som bliver brændt af?


  • Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    jul 2015

    Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 20
    #9   31. jul 2015 Ja, den lugter også, når den er varm.
    Jeg prøver en fuldsyntetisk, og giver en tilbagemelding her på dette forum smiley


  • #10   1. aug 2015 Desværre kan man ikke få R-40 2t olien mere.
    Det lugtede sku dejligt.
    Det brugte de før hen på speedway og cross maskinerne.

    Sød musik og god lugt kan man godt overleve lidt røg.
    Ellers skal man have 4t motor så er det over.


  • Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    jul 2015

    Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 20
    #11   1. aug 2015 Jeg har lige E-bay bestilt 5 liter fuldsyntetisk 2-takt olie til påhængsmotor og med kvalitetsbetegnelsen TC-W3 af mærket Rowe. Det er et tysk mærke.

    Gad vide om ikke den syntetiske olie udvikler mindre lugtsener. Der er i hvert fald ikke svovl i. Skruer man låget af beholderen til almindelig mineralsk olie og lugter til den, er der en olie/svovl lugt.
    Nå, nu prøver jeg den tyske fuldsyntetiske og ser, hvad der kommer ud af det.


  • #13   1. aug 2015 Jens.

    Fedt så skal der bestilles nogle hjem smiley
    Har ikke set dem i en del år.


  • #14   3. aug 2015 Att: Jens s. Den olie du linker til, er det ikke en motorolie?...det står også at den er udgået

Kommentér på:
Automatisk olieblander på Yamaha 2-takter

Annonce