{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.611 visninger | Oprettet:

Kan jeg sejle med defekt propel {{forumTopicSubject}}

Har været så heldig at ramme noget med min ene propel, det er den inderste propel på et volvo duoprop drev. der mangle ca en cm på yderkanten på to af bladene. Har haft kørt drevet op og kørt akslen rundt med hånden der er ingen slør eller modstand. båden sejler fint, har kun sejlet langsomt da det foregår i Roskilde fjord. Nogen gode råd.


Kommentarer på:  Kan jeg sejle med defekt propel
  • #1   14. aug 2015 få den fixet. det er jo en ret kostbar propel, så mon ikke det kan svare sig at få den lavet

  • #2   15. aug 2015 du risikerer at øelægge drevet. måske ikke her og nu, men er der nok ubalance i propellerne slider det drevet op med tiden.

  • #3   15. aug 2015 Du skal ikke sejle med den propel, få den repareret og afbalanceret hos Rode´s, det koster som regel under det halve af prisen på en ny propel....

  • #4   15. aug 2015 Skal sejle nogle små ture med lav hastighed, den skal op 1 oktober. synes bare at skal betale for at få den op rep og så i vandet igen.

  • #5   15. aug 2015 I vandet med en snorkel og pille skruen af... Evt få fat i en dykker hvis du ikke selv kan.. Tit kan den lokale dykkerklub hjælpe da det er spændende for dem.. Nok mod en kasse øl eller noget til kaffekassen..

  • #6   15. aug 2015 Propellere må ikke være i ubalance grundet følgeskader på tætningerne i drevet.
    Flere typer VP propellere er reduceret i pris, så mange gange er det billigere at bytte til nyt fremfor at få det gamle repareret. Hvilken type drev/propellere har du ?


  • #7   16. aug 2015 Jeg er ret sikker på, at man ikke kan få en ny propel til de ca. 5 til 6 hundrede, det koster at få den lavet og afbalanceret hos Rode´s .

    Men der kan selvfølgelig være andre gode grunde til at få en helt ny propel, feks. hvis den gamle er blevet lidt mør i vulkaniseringen, er blevet meget skæv osv.

    Men under alle omstændigheder, så kan det koste kassen, at sejle med en skadet og ubalanceret propel, følgeskaderne kan være så store, at prisen for reparationen, kan ruinere de fleste, så følg et venligt råd, fra en som mig, der er 100% uvildig, og blot vil dig det bedste, sejl ikke så meget som en meter med den propel, få den af, og få den repareret eller udskiftet.


Kommentér på:
Kan jeg sejle med defekt propel

Annonce