{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.443 visninger | Oprettet:

Anders B
Anders B
Tilmeldt:
30. jan 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9

Volvo penta Z-drev udskiftning af olie {{forumTopicSubject}}

Hej boys and girls

Jeg har lidt en haste sag, jeg har et Z-drev fra volvo penta hvorpå der skal skifes olie. Nogen af jer der har en guide til den slags, og kan fortælle mig om det er noget man kan lære ved lidt mekanisk snilde? Evt. hvad jeg skal bruge af udstyr.

Mvh Anders


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Volvo penta Z-drev udskiftning af olie
  • Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
    #1   3. maj 2007 Det finder jeg lige hurtigt ud af, det burde være til at se på skidtet ikke? smiley

  • Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
    #2   3. maj 2007 Jeg synes umiddelbart ikke at kunne finde numret, (har sat en anden til at lede, da jeg er på arbejde) - Men er der nogen større forskel på hvordan det er bygget op?

    Z-drevet kører på en 220 hk motor, kan det sansynlig gøre nogle modeller fra for andre?


  • #3   3. maj 2007 Ved de fleste Volvo'er gør du følgende

    Løsn proppen i bunden af drevet, samt proppen i toppen(oliepinden), så render det ud.

    I toppen af drevet, bag skjoldet sidder en større prop som kan skrues af, den hælder du olie i.

    Der er ikke nogen speciel procedure, som med OMC og Mercruiser, hvor olien skal pumpes i nedefra.

    De fleste volvo drev(ældre) kan køre på alm motorolie, dog er der forskellige modeller, der skal have syntetisk gearolie.


  • Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
    #4   3. maj 2007 Tak for hjælpen Per

    Det er en lidt ældre sag, men hvis jeg bruger syntetisk gearolie, så er jeg på den sikre side eller hvordan?


  • #5   3. maj 2007 Hvis drevet er fra før 1989, kan du roligt bruge alm motorolie.
    Det er noget med at de årgange derefter, har en konus i gearskiftet i noget andet materiale, som kræver syntetisk gearolie.


  • Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
    #6   3. maj 2007 Per G: Det lyder godt, min far (som ejer båden) mente at drevet var et godt stykke over 20 år gammelt, Så der ryger noget alm. motorolie i. Nogen speciel blanding du/I kan anbefale?

    Og enormt mange tak for hjælpen smiley

    Rolt: Mange tak for hjælpen, jeg har gemt hjemmesiden smiley


  • #7   3. maj 2007 hvis det liner det drev der sidder på min båd er det et 270 drev der køre med almindelig motor olie w10-40

  • #8   4. maj 2007 10-40, det er helt i orden at bruge.

  • Finn  M
    Finn M Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 13 Følgere: 1 Svar: 3
    #9   4. nov 2017 Ved nogen om jeg kan bruge alm. motor olie til mit drev som er af typen dp290s fra 1995. Volvo Penta
    /Finn


Kommentér på:
Volvo penta Z-drev udskiftning af olie

Annonce