{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.543 visninger | Oprettet:

Male med topcoat? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg står og skal male bunden på en vandscooter med en glasfiberskade hvor den så har fået fiber spartel gelcoat men hvordan er det med topcoaten? På bøtten står der værktøj : pensel eller rulle. Så kan jeg vel ikke sprøjte det på? Jeg ønsker en blank fin overflade det får jeg vel ikke med en rulle? Har også tænkt på at købe autolak som jeg har brugt nogle gange hvad siger i?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Male med topcoat?
  • #2   30. aug 2015 JA Jens S men jeg er bare ikke sikker på at den vandbasserede autolak er vandtæt så jeg ville nok gide den topcoat først ???

  • #3   30. aug 2015 hvorfor spartlede du ikke bare med gelcoat i vandscooterens farve? så kunne du nøjes med at vandslibe og polere.
    hvis du vil male hele skroget skal det matslibes og affedtes før du maler med det du vælger. Hvis du bruger autolak/lastvognslak skal det primes først, men du kan jo evt også bare give den alm bådmaling... gelcoat reperation er lige så tæt som hvis du dækker med topcoat, hvis den skal være tættere end det skal du prime med epoxy, men det er kun nødvendigt på både der ligger fast i havnen hele sommeren.

    Hvis du vil male med topcoat så brug en malepude, eller fortynd det og sprøjt det på(kræver en større dyse i malerpistol end standard). når det er hærdet skal du vådslibe det og polere


  • #4   31. aug 2015 Så har du købt det til at rulle på,køb det sprøjteklare hvis du vil sprøjte det på!!

    Hmm Jens,hærder ikke op hvis der ikke er voks i!!!!!!!!


  • #7   31. aug 2015 Okay,jeg har købt sprøjteklar topcoat hos min fiber mand...Det er der nok voks i for jeg skal bare blande hærder i det!

Kommentér på:
Male med topcoat?

Annonce