{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
369 visninger | Oprettet:

Optimeret skrue hvad skal man vælge {{forumTopicSubject}}

Nu får hun den helt store klargøring med folie så sommeren bare kan komme an med det gode vejr vi alle håber på🙏

Men det efterlader mig lidt med ydelsen, sejler jo egentlig udemærket men kunne godt tænke mig lidt mere optimering enten i form af håndtering (hurtig reaktionstid, eller mere topfart)

Har kigget på diverse hjemmesider hvor folk roser 4 bladet skruer og det er mildest talt fristende,hvis men virkelig kun mister 5-10% af topfarten

Problemet er jeg ikke aner hvad jeg skal kigge efter for hvilken der bedst ville passe, stigning og grader er åbenbart forskellige fra side til side så det gør det ikke just nemmere!

Måske en derude kan spotte hvad der ville være et godt valg,tænker muligvis rustfri da de holder deres form uden at bøje og har mindre materiale

Båden er en carver montego 2657 med V8 LX


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Optimeret skrue hvad skal man vælge
  • #1   11. apr 2023 Rustfrit stål vil du ikke umiddelbart få noget brugbart ud af, fordi din motor ikke er kraftig nok sammenholdt med bådens størrelse.

    I dit tilfælde, ville jeg søge efter en 4-bladet alupropel. Hvilken størrelse propel sejler du med i dag, og ved hvilket omdrejningstal, når handtaget er i bund under drift?


  • #2   11. apr 2023 Vil alu ikke ha en tilbøjelighed til at bøje en smule kontra rustfri som er smallere materiale og stivere samtidig?

    Hvilken størrelse det er må jeg vende tilbage til da drevet ligger til opbevaring endnu

    Snakker vi max omdrejninger eller hvor jeg kan holde den planende? Max er som jeg husker 50-5500 og ved planning omkring de 4500


  • #3   11. apr 2023 Alu giver sig, men ikke ved den hastighed, som din båd kan præstere.

    Din motors max omdrejningstal er nok 4600 eller 4800 omdr.min.

    Hvis du sejler med 4500 omdr.min., så har du ubetinget for lille propel på båden, eller forkert gearing i drevet.

    Dit omdrejningstal ved marchfart skal ligge omkring 3000 omdr.min.


Kommentér på:
Optimeret skrue hvad skal man vælge

Annonce