{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  vinter klargøring af motor
  • #1   14. sep 2015 Karburator motor? Start den og lad den køre lidt varm.. Pump godt med smøre olie ind i indsugning og sluk straks derefter..
    Skift gearolie, bedst at gøre nu, hvis du fx. Har vand/ kondens i gearolien kan det fryse til over vinteren, det undgår du med ny olie.. Husk at påfylde olie gennem nederste hul, indtil det kommer ud af det øverste.. Skru derefter øverste skrue i, mens du stadig holder tryk på nederste hul, så danner der sig et vaccum, således du kan skrue nederste i, uden du mister alt olien.. Vask alt udvendigt godt og grundigt med ferskvand..


  • #2   14. sep 2015 og så lige husk at køre den igennem med ferskvand og kølervæske.

  • #3   15. sep 2015 Kølervæske ikke en nødvendighed på en påhengsmotor men det skader ikke.. smiley

  • #4   15. sep 2015 kølervæske lægger en hinde der forebygger korrosion ,derfor bruges det.

  • #5   15. sep 2015 Jo jo...men den skal køre i lang tid for at det har nogen virkning ellers skal det næsten være ren kølervæske.

  • #6   15. sep 2015 Det er en god ide udfør lille service samt med vinterklargøring så er du klar til seasonen igen i marts. Du har også bedre chancer om at finder en mekanikker nu ende i foråret når alle er optaget fordi de fleste venter til denne tid.
    Jeg vil også skift motor olie, olie filter og benzin filter nu hvis jeg var dig .
    Envidere vil jeg afmontere propellen og smør propel akslet med fedt .


Kommentér på:
vinter klargøring af motor

Annonce