{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Nordan 21
  • #1   24. jan Prøv evt. med et billede af hullet til bundproppen.

  • #2   25. jan Meld dig ind i Nordan gruppen på facebook. Der er mere specifik viden. Jeg mener ikke de har bundprop fra fabrikken, så du må måle dig frem smiley måske tjekke at der har været tæt omkring proppen nu du er igang smiley

  • #3   25. jan Jeg er også interesseret i bundpropper, så fortsæt endelig tråden. Jeg er specielt bekymret over hvordan de kan fæstnes i skroget (der i mit tilfælde virker tyndt (jeg har ikke mål på tykkelsen).

    Er der nogle gode tricks - også til materialevalg ?


  • #4   25. jan En bundprop giver kun mening hvis det er en trailerbåd. Og jeg tror det er de færreste der hiver en 21 fods snekke på 1500kg op på traileren og trækker den hjem i indkørslen med mondeo'en, men man skal jo aldrig sige aldrig. Tænker også det må være en udfordring at montere en bundprop på en rund snekkehæk?

    Lidt en skam trådstarter kun var online den dag hun oprettede profilen og stillede spørgsmålet. smiley

    Kan den manglende bundprop i virkeligheden være udstødningsporten eller kølevands indtaget?

    @3 en bundprop er som oftest en prop der sidder i en hul bolt. Den hule bolt fastgøres så i skroget med en omløber, derfor har skrogtykkelsen mindre at sige. Dog vil den nok sidde bedre med en krydsfinersplade indenfor selve glasfiberen, så er der mere at spænde omløberen på


    profilbillede
  • #5   26. jan Tak for info.

    I vores lille Nordeck jolle sad en bundprop, kun var monteret udefra med 3 små skruer.

    Da jeg ville åbne bundproppen måtte jeg sande, at det ikke lod sig gøre og jeg har derfor afmonteret proppen incl. rør.

    Pt, overvejer jeg, hvordan jeg bedst monterer en ny prop, gerne i kunststof på bedste vis.

    Der er jo nok ikke andet at gøre, end at hæfte med skruer og epoxy igen eller ?


  • #6   27. jan @5 det er jo svært at svare på uden at kunne se prop og hul. Men skruer direkte i glasfiber lyder ikke specielt holdbart, så jeg ville nok enten indstøbe noget krydsfiner omkring hullet eller lukke skruehullerne og sætte en prop med omløber I som alternativ.

    At tabe en bundprop er een af de oplevelser man helst er foruden


  • #7   28. jan tec 7 + skruer eller en gennemgående bundprop med omløber på indersiden skruet sammen i tec 7 skal kunne holde, såfremt hullet i skroget passer til bundproppen.


Kommentér på:
Nordan 21

Annonce