{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.530 visninger | Oprettet:

start problemer på yamaha 15hk {{forumTopicSubject}}

har en ældre yamaha motor model 652 fra 1973-1978
den er ikke til og starte når den er kold.
ja faktis umulig. den får ikke rigtig benzin. for hvis man sprøjter benzin eller start hjælpe ind i kaburator springer den igang i første eller andet ryk.
når den først har været igang er der ingen problemer med og starte den. hvis jeg f.eks starter den op i garagen. og køre ned og smider den i havnen. så springer den igang. men når den står i tomgang står den alt for høj og noget ujævnt. den kan ikke skues længere ned. det virker som den suger noget falsk luft et sted.

jeg købte den som def. den kunne ikke starte efter den havde stået i vinter og manden kunne ikke holde til og skrue i det mere. han var gamle. derfor solgt han den.
jeg skilte så kaburator ad. dysen var helt stoppet. så den renset jeg. og kunne den starte.

nogen der har et par gode forslag jeg kan tag med i lommen når jeg skal op og kigge på den.??


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  start problemer på yamaha 15hk
  • #1   3. jun 2007 er det en kerosene? altså en af dem der har været beregnet til både benzin og petroleum

  • #2   3. jun 2007 michael v: ja må prøve og checke alle pakningere. kunne jo være den samme ting der gjorde det hele.

    steffen m: nej det tror jeg ikke. nogen bestem måde og checke det på. har været brugt til benzin i mange år af den tidligere ejer


  • #3   4. jun 2007 Hej Jesper,
    Inden du starter den store operation med hensyn til dine problemer med karburatoren er der lige et par ting du skal vide om netop denne lidt specielle karburator.
    Som du kan se hvis du kigger ind i karburatoren er der ikke noget choker-spjæld, denne motor er ikke udstyret med traditionel chokeranordning, når du trækker det lille starterhåndtag ud åbner du for et omløb i karburatoren som giver motoren extra benzin i starten men dette omløb træder ud af kraft hvis du giver den mindste smule gas på gashåndtaget, den SKAL startes med gashåndtaget i tomgang.Dersom du ønsker yderligere oplysninger eller reservedels billed af karburatoren er du velkommen til at lægge din e-mail adresse ind på min side under beskeder.

    Mvh


  • #4   4. jun 2007 hvis det er en kerosene er der en dobbelt studs hvor slanges sættes på. den har været beregnet til 2 slanger engang..... lyder som min morfars du har købt... jeg fik ikke lov at kigge på den da han var megatræt af den så skulle den bare væk

  • #5   8. jun 2007 andre har sendt en besked.
    steffen m den har dobbel studs. gør det nogen forskel på motoren. brugen kun alm benzin nu.??
    bor den morfar på nord fyn??


  • #6   9. jun 2007 jeg har os sådan en motor, men den er med alm choker, og så har jeg stillet den til ind til benzin, det er en ultra pålidlig motor når først den er justeret.



  • #7   9. jun 2007 jeps det er den motor så..... men den er rigtig nok bygget om til kun at køre på benzin.....den kørte perfekt sidste sommer men de har ikke helt kunne få den til at virke rigtigt i år, hans bror har vist prøvet både med andre tændspoler og renset karburatorer osv. hans bror der har ellers repareret en del påhængsmotore i gennem tiderne, men denne gang gad de vist ikke mere da min morfar også mente at den brugte for meget benzin i forhold til den 6hk han sejler med normalt på sin jolle

  • #8   9. jun 2007 ja den kunne nemt lyde som den motor. din morfar er en flink mand.
    den eneste grund til den ikke kunne starte var at dysen i kaburatoren var stoppet helt til. så den fik ingen benzin. også sad tændrørs kablerne forkert de var lige byttet om.
    men den er ikke glad for og starte på kold motor. chooker blev ikke rigtig koblet til. det har jeg så fået den til men nu får chooker hele tiden. så den sejlede ikke speciel godt. så var nød til og skille kaburator af ude på vandet. og og sætte chooker ud af drift. for at den kunne sejle ordenlig. men det gjorde den også. vi har sejlet ca 6 timer i dag. og den har bare kørt. har brugt ca 10liter benzin i alt så synes ikke det er så galt. men vi har heller ikke sejlet hele tiden. men en del..

    men den går stadig alt for høj i tomgang som om den suger falsk luft. så skal ha den under kniven igen. plus skal ha kigget på det chooker hverk


  • #9   9. jun 2007 okay fedt at du har liv i den... smiley



  • søren e
    søren e Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #10   6. maj 2008 Jeg har sådan en kerose maskine - købt sidste år

    jeg KAN bare ikke få den til at trække når de rer belastning på den (i vandet). uden kører den fint FULDE omdrejninger helt jævnt. den starter også fint og har også renset alt jeg umiddelbart kunne skille ad indeni inkl karburator. og skiftet tændrør

    Hvad søren gør jeg for at få den til at trække???

    Søren


Kommentér på:
start problemer på yamaha 15hk

Annonce