{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Evinrude 30 HK
  • #1   8. jun 2007 Hej Carsten. Der skulle være to ledninger på din motor, som er til 12V udtag. Men spændingen vil afhænge af motoren omdrejninger. Altså samme princip som en cykel-dynamo. Dette kan du køre til navigationslys. Men så skal du bruge 24V pærer. Ellers springer de hele tiden ved fuld gas. Om du kan bruge det 12V udtag til mere, tvivler jeg på. Jeg ville ikke turde koble det til en fishfinder og lign.

  • Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 5
    #2   8. jun 2007 Tak for svaret.
    Ved du hvilke 2 ledninger det er jeg skal ha fat i ? Jeg har desværre ikke manualen til motoren.
    Jeg går ud fra at der er en AC spændning som kommer, kunne man ikke sætte en ensretter og en kondensator samt en spændningsregulator på, og derved få en stabil 12 v dc ?

    Mvh

    Carsten


  • Ole R
    Ole R Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #3   8. jun 2007 Du kan vel i princippet finde dig et lade relæ fra en eller anden og sætte det indover hvis det bare fungerer som en dynamo. Men det er nok begrænset hvor meget du kan trække ud af det.

  • #4   8. jun 2007 Jeg har kun manual fra 45HK og op efter. Men her er de ledninger til12V gul + gul/grå. Måske det samme hos dig ?
    Og du kan ikke bare sætte et laderelæ på, som Ole skriver, da det er vekselspænding du arbejder med her. Så skal du til at bygge ensretter på den først, inden du får laderelæ. Her efter får du så en jævnspænding til et evt. 12V batteri. I teorien skulle dette kunne virke, hvis du finder den rette ensretter


  • #5   28. feb 2009 kim..et laderelæ har som regel indbygget ensretter.eller skal han som du siger bare mont en diodebro for laderelæ..er pt i gang med samme stunt

Kommentér på:
Evinrude 30 HK

Annonce