{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.599 visninger | Oprettet:

Christian E
Christian E
Tilmeldt:
17. jul 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3

Rurer og bundmaling {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har en 21 fod speedbåd med to af mine gode venner, og vi vil den selvfølgelig det bedste, men har efterhånden erfaret, at det er dyrt at være bådejere.

Vores mekaniker anbefaler at få den bundmalet til en pris af 5000 kr. for at undgå rurer i den nye sæson. Den er af glasfiber og blev bundmalet sidste år. Vi overvejer, om hvert andet år er nok - og om eventuelle rurer kan fjernes med lidt knofedt og langt billigere...

Kan båden få permanente skader af rurer? Skal vi regne med en langt dyrere bundvask næste sæson?

Mvh.,
Christian


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Rurer og bundmaling
  • #1   7. dec 2015 Hvorfor bundmaler i ikke selv. vil være langt billigere.

  • #2   7. dec 2015 Det kommer an på om det er en trailer båd eller om den skal ligge fast i vandet. Jeg ville selv male da der kan spares penge der. men ligger den fast i vandet er det bundmaling hver år når den skal søsættes.

  • #3   7. dec 2015 Hvis den er kun 21 fod og ikke første gange den er bundmalet skal bundmålingen fornyes årligt, det kan næppe koste mere en 1500 -1700kr til at bundmale (altså økologisk) smiley
    Hvis du maler den selv vil det også kun koste det halv i materialer.

    Jeg havde travlt i forårs og fik en anden til at bundmale min 25 fod bayliner , jeg betalt 2000kr til materialer og arbejdskraft . Det tog ham Halvanden time i det hele at rulle hele bunden. Jeg maler det selv til næste år .

    Hvis det er en trailerbåd behøver du ikke at bundmale da rurer kan ikke vokse i så kort tid du sejler, båden skal stå stille i vandet i mange dage før skidt vokser på bunden.


  • Christian E
    Christian E Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
    #4   8. dec 2015 Mange tak for svarene smiley Ved I, om båden kan få permanente skader af rurer? Er rurer i øvrigt dyre at få fjernet?

  • #5   8. dec 2015 jeg bruger en stor højtryk spuler og evt. plastik spartel

  • #6   8. dec 2015 Du vil opdage efter kun en season ar det er meget nemmer at bundmale båden end at bruge tiden til at skrab rurer af, plus at rurer og skidt kan allerede samle sig over et par måneder til et niveau hvor modstanden i vandet påvirker din sejlads dvs mere brændstof forbrug, svært med at kom op at plane og generelt sløvhed. Hvor,mange gang i seasonet har du planer om at skrab rurer af til at holde bunden nogenlunde rent? Bundmale din båd og nyd seasonet.

Kommentér på:
Rurer og bundmaling

Annonce