{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.737 visninger | Oprettet:

Bo Bøsinge V
Bo Bøsinge V
Tilmeldt:
15. maj 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hidea 25. toppakning {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en Hidea 25 som jeg købte i oktober hos Blue Bay i Silkeborg.
Jeg var nede med den til garanti service i januar, hvor De skiftede et tændrør da den havde en ujævn motor gang, der efter sejlede vi til april hvor den så ikke ville starte, retur til Silkeborg, alt der hed gummi som var råddent, det blev skiftet,+ fjernbetjeningen der var vand i, tilbage i vandet igen der manglede kraft og det blev værre, så tilbage med et bundkar der var fyld med vand, ny top pakning og tilbage ca, 60 liter benzin senere var den gal igen, tilbage til BB i Silkeborg hvor mekanikeren fandt en støbe fej i cylinderen vente tid så kom der en ny blok som er blevet monteret, jeg har ikke afprøvet den endnu da jeg vil have en ekstra motor med,
så man får hvad man betaler for, det er en kopi af Yamaha F 25 model 1995. Ros til Blue Bay, De gjorde alt hvad De kunne,


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hidea 25. toppakning
  • #1   10. dec 2015 Håber du får den op og køre og godt du har en god forhandler. Der kører en anden ny tråd om Hidea problemer. Jeg syntes man lader sig forblænde af, at det er billigt og en kopi af en Yamaha. Det er det nok også, men kopi er ikke ensbetydende med "lig med". Der ligger mange detaljer i selve produktionen, QA, montage teknik, materiale valg osv. Derudover er det sikkert rettigheder til gamle Yamaha tegninger de har købt og ikke selve Yamaha produktion af gamle modeller. Men håber som nævnt at det hele kommer til at virke.

  • #2   10. dec 2015 Som jeg skrev i den anden tråd, så er det noget skidt de laver. Til ham der tror alt er godt fra Kina så lad mig sige dette: Kineser kan godt lave gode ting så længe de bliver super overvåget af nogen fra vesten men når de begynder at lave KOPIER på egen hånd så går det helt galt. Jeg ved det af peronlig erfarenhed med import af minimaskiner fa Kina. Det er det værste LORT der findes

  • #4   10. dec 2015 jeg har siden hørt fra en anden mekaniker at Yamaha havde problemer med deres F25 med toppe og at den skulle planes sammen med blokken for at undgå at den sprængte top pakningen. så problemet har nok været der hele tiden, men skulle være løst nu

  • #5   12. dec 2015 De kendte kan også..
    Mercury 5 HK. havde en hel serie hvor de revenede...


  • #6   15. dec 2015 ja og de gamle mariner 28hk....(yamaha) lisens... havde 3 motorer inde til tjek over 2 år. alle 3 havde en revne(støbefejl) i alu rundt om øverste cylinder (mener jeg) hvilket betød at den tog vand ind via skyllekanalerne når den blev varm. hvilket betød at den sad fast pga ir næste gang man skulle bruge den

  • Frank S
    Frank S Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Svar: 1
    #7   8. jul 2020 Nogen med erfaring med hidea motorer , er de gode eller ?

Kommentér på:
Hidea 25. toppakning

Annonce