{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.737 visninger | Oprettet:

jesper j
jesper j
Tilmeldt:
22. jul 2007
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 27

Motor går ujævnt ! HJÆLP ! {{forumTopicSubject}}

Hej bådvenner smiley

Jeg har lige fået skuden i vandet men motoren går utroligt dårligt. den hugger og går meget ujævnt i tomgang. Når der sejles med halv til fuld gas så kan jeg høre at den ikke tænder på alle cylindre når den så pludseligt gør så kan det mærkes og den trækker meget bedre og lyder mere sund.

Når den er varm går den periodisk i stå ved langsom sejlads eller tomgang.

Hvad kan der være galt ?

Motor er en 40HK 4 takt mercury fra 2001

Jeg har tanket med frisk benzin og hældt lidt quicksilver gazoline stabilizer i tanken men den gør stadig det samme.

Imorgen vil jeg prøve at skifte tændrør og hvis det ikke hjælper så aner jeg ikke hvad jeg skal stille op, håber i kan hjælpe så jeg kan komme ud og nyde sommer vejret her i weekenden.

Mvh Jesper


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motor går ujævnt ! HJÆLP !
  • Jens C
    Jens C Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #1   2. aug 2007 Du skal nok overveje at stille ventiler på den og skifte motorolie!
    Tror det ville hjælpe.


  • #2   2. aug 2007 tjekket dine tændrør?
    tjekket benzinfilter?
    renset karburatorer og evt justeres


  • jesper j
    jesper j Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 27
    #3   2. aug 2007 Jeg skal lige nævne at den har kørt 20 timer og ligner en ny , motorolien er helt ren at se på.

    Det der med at checke kaburator og justere og checke benzin filter vil jeg meget gerne men så kræver det at jeg får at vide hvad jeg skal gøre.



  • #4   2. aug 2007 det er nok fordi den har været startet kortvarigt mange gange..den kører på en fed blanding de første minutter og hvis den mange gange i træk kun når at køre på fed blanding vil dine tændrør blive våde af benzin og ikke virke rigtigt selvom de bliver varmet igennem...ja det lyder utroligt men kernen i et tændrør suger nærmest benzin til sig og kan altså ikke komme af med det igen hvis det er rigtig slemt. alternativt er der fugt - ir i tændrørskablernes hætter (den har ikke været på havets bund vel???) uha det er ikke for at skræmme dig men det lyder altså lidt mystisk på så ny en motor!! prøv tændrør det hjælper 97,3% sikkert. Det har intet med olie osv. at gøre men kan være benzin relateret (ikke at jeg tror det, men muligheden foreligger..mit instinkt siger mig dog at det er noget el-relateret). mvh. Søren

  • #5   2. aug 2007 ps..skriv lige at den er helt ok. efter tændrørsskift i morgen..

  • jesper j
    jesper j Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 27
    #6   2. aug 2007 Hej Søren , det kan sagtens være det du beskrive for sælger sagde at han ikke havde sejlet ret meget og kun korte ture.

    Motoren ligner en sprit ny under hætten så jeg tror ikke det kan være ir eller fugt men det kan da godt ske det er sådan noget.

    Jeg prøver med nye rør i morgen og krydser fingre for det bare var det.



  • jesper j
    jesper j Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 27
    #7   3. aug 2007 YES ! Den virker , jeg skiftede tændrør og nu snurrer den bare, den går noget højt i tomgang når den er kold men falder til ro lidt efter det er vel bare autochoker ?

    Fik båden op på 23 knop idag så mon ikke min motor kører som den skal nu ?



Kommentér på:
Motor går ujævnt ! HJÆLP !

Annonce