{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.527 visninger | Oprettet:

påhængsmotor-problemer {{forumTopicSubject}}

Hej. Har lidt problemer med min 20 hk mariner. Det er en 2 cylindret der er ca.20 år gammel.Den starter perfekt men når jeg har sejlet 20-25 min. begynder den at gå ned i omdrejninger,sprutte osv. for til sidst at dø helt.Den går ligesom en knallert med vand i benzinen. Kan det være vand eller??? Så skulle den vel gøre det hele tiden?? Når jeg kommer hjem, efter en 20 min. starter den igen uden problemer. Håber I kan hjælpe.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  påhængsmotor-problemer
  • #1   13. okt 2007 Når den begynder at sprutte, så mærk om pumpebolden på benzinslangen er "flad". Hvis den er det, så prøv at pumpe den hård igen, og se om motor stopper med at sprutte. Hvis dette er fejlen, har du en lækage på dit benzinsystem mellem tank og karburator. Eller hvis der er sat benzinfilter på, kan det være tilstoppet. (lækage kan faktisk være så lille, at du ikke kan se der kommer benzin ud, men benzinpumpe suger luft fra en lækage.)

    Hvis pumpebolden var hård da den begyndte at sprutte, skal du få din karburator renset, og justeret svømmerhøjden i denne.

    Ovenstående er de to mest logiske årsager. Men fejlen kan være periodiske fejl i dit tændingssystem. Tændrør defekt, kontrakugler i pumpebolden arbejder ikke normalt. Membran i benzinpumpe har et lille hul osv. osv.


  • #2   26. aug 2013 Jamen, hvis nogen kan hjælpe?
    Jeg har en 15 HK Marine påhængsmotor, ca. 6 år gammel, to takt. Har lige været til fuld service. Starter perfekt, kører som en drøm - men...: Når jeg så ex. ved havneindløb sætter den i neutral gear og igen skal give gas - dør den ud! Jeg kan så udmærket starte motoren igen, men vil ikke tage gassen; så pumper jeg, primer evt. lidt - og ved forsigtig gas, kan jeg igen få den til at kører igen. Møj irriterende - specielt ved havneindløb, hvor jeg har brug for en motor, der virker.


  • jan K
    jan K Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #3   25. jul 2018 hej jeg har en evinrude 20 hk 2 takt påhængsmotor fra 1963 når jeg starter den går den med fuld gas selvom den står helt uden gas og jeg kan ikke tage gassen af er nød til at hive en tændledning af for at stoppe den, det ville være fedt hvis der er nogle derude som kan hjælpe mig

Kommentér på:
påhængsmotor-problemer

Annonce