{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.819 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til bådmaling {{forumTopicSubject}}

Jeg har li købt båd , en crescent skipper motorbåd som ikke er pæn i lakken /malingen.

Den har mange revner i malingen over hele båden og ser lidt tyndslidt ud.

Det en gammel båd og aner intet om hvad den er malet med.

Har derfor researched hvad jeg kunne, om maling af båd bl.a. Her inde og kan se at folk anbefaler 2 komponent da det stærkere end 1 komponent. Men man kan jo så ikke male 2 k. oven på 1 k. Og jeg ønsker ikke at skulle starte helt fra bunden og slibe båden helt ned til gelcoaten selvom jeg tror folk ville anbefale det. Frygter opgaven bliver for stor. Så har vel kun muligheden for at male med 1 k. ?
Jeg har dog ikke kunne finde megen info om holdbarhed af 1k. Maling vs 2 k. Og ved derfor ikke hvor godt 1 k holder.
Er det spild af kræfter at overflade slibe båden og male med 1k. Da det kun holder x antal år ? Eller har nogen gode erfaringer med 1k maling.
Man kan satse med 2 k men det tør jeg ikke . Kan læse nogle tester et område med 2 k. For at se om det hæfter ordentlig men det kan så os være et sats da det ikke nødvendighvis bobler op alle steder og man så stadig riskere det går galt.
Tænker andre af jer har stået i samme situation 😄
Ps.
Det er hele båden jeg på tænker at male. Bunden for en sort bundmaling under vandlinjen som den også har nu


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål til bådmaling
  • #2   27. feb 2016 Hej jens ja det jeg godt klar over 😄 det skriver jeg også selv . At jeg ikke ønsker at slibe helt ned til gelgoaten og starte forfra da jeg tror det for stor en mundfuld og i tillæg tænker jeg også at det svært at vurdere hvornår det gelcoat og ikke komme til at slibe i gelcoaten .

  • #3   27. feb 2016 Jeg har haft god erfaring med malingsfjerner fra owatroll, især til bundmaling (fjerner kun 1 komponent) , en gelé agtig masse til at smørre på og lad det virke 8-15 timer ,tildækket med plastfolie .
    når du har fjernet plastfolien er malingen til at skrabe af med spatel og vask derefter med rent vand brug grydesvamp/stiv børste eller lignende.


  • #4   27. feb 2016 Okay steen , det var da vær li og tjekke ud 😄 vil du fortælle om hvad du brugte det til og dit projekt? Samme situation som mig eller ?

  • #6   27. feb 2016 Har brugt malingsfjerner et par gange til et jolle projekt, bla. har jeg et fotoalbum i min profil, renovering af poca 475 ,der har jeg et par billeder ... min nuværende båd skal have en tur når jeg får tid ,og det blir med malingsfjerner til bundmalingen ...☺

  • #7   27. feb 2016 som jeg forstår det : er båden tidligere malet ? og det er den maling der flækker /ikke binder ordentligt ? hvis det er tilfældet ,mener jeg kun der er 2 muligheder 1 sejl i den som den er 2; slib/skrab/opløs det dårlige lag væk så du får en ordentlig bund , hvis ikke bunden er iorden , holder næste lag ikke alligevel ,uanset om det er 1 eller 2 komponent.

  • #8   28. feb 2016 Ja båden er malet tidligere og vedd ikke med hvad. Malingen er ikke så pænt påført og den revner flere steder . Ikke som om malingen ikke stadig binder fint , for det gør den egentlig . Jeg har ikke set malingen er røget af nogen steder . Derfor jeg egentlig helst vil slibe overfladen let og male med en 1 komponent maling . Det er den nemmeste og billigste løsning , men er dog ikke fast besluttet endnu om det er det jeg gør.
    Vil stadig gerne høre fra nogen der har malet med 1 komponent maling ?


Kommentér på:
Spørgsmål til bådmaling

Annonce