{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.195 visninger | Oprettet:

Jesper R
Jesper R
Tilmeldt:
18. nov 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Mariner 45 hk. 2-takt "dør" {{forumTopicSubject}}

Ohoj medsejklere...
Jeg har en lille motorbåd med en Mariner 45 hk. 2-takts påhængsmotor. Problemet er at efter ca. 1 time med alm. moderat gas. Hvis jeg herefter giver den "fuld skrue" i ca. 5-10 min. så dør den, og går ned til ½ kraft, og går i øvrigt ujævn.... Efter noget tid kan den så igen komme op og ta´ fuld gas igen.....jeg har efterhånden fået mange bud på hvad det kan være, lige fra tændspoler til et, for nogle, et simpelt jursteringsspørgsmål..... Følgende er kontrolleret: Brændstofsbolden er hård....der er ingen lækkage på bensinslangen.....det er "frisk" benzin jeg har i tanken..... Den starter i øvrigt første gang HVER gang..... HVAD GØR JEG ??? HJÆLP smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mariner 45 hk. 2-takt "dør"
  • #1   18. nov 2007 har du prøvet at pumpe bolden når motoren laver numre.?

  • #2   19. nov 2007 Hmmm..............Jesper. Det kan være mange ting.
    Ret sikker på det er manglende benzin. Men har tidligere læst om tændspoler, triggermoduler og power pack som bliver "underlige" når de bliver varme.
    Rens begge dine karburatorer, og kontroller især, at svømmerhøjde er ok, samt at smømmere kan bevæge sig frit. Ud over dette, sidder der benzinfiltre i dem, som ligeledes skal renses. Tror du så vil finde fejlen.


  • Jesper R
    Jesper R Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   19. nov 2007 Hej...
    Til Jan S: Bolden er helt ny, og også hård når den "dør"
    Til Dennis R: Kan s´føli godt være et lille sted hvor den suger luft.....Men slangen er HELT ny !! og slanges suges overhovedet ikke flad.....:-(
    Til Kim C: Det med for lidt benzin har jeg hørt et par gange, så det kunne jeg jo starte med.... Det er også billigere end hvis det er det elektroniske der fejler noget smiley tak for RIGTIG fine svar.....


  • #4   19. nov 2007 Har du husket at åbne luftskruen i benzintanken???

  • Jesper R
    Jesper R Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   19. nov 2007 hej...
    Ja, skruen er åbnet....eller vil benzintanken blive trykket flad af vacuum smiley man skulle tro jeg har prøvet det.. he he


  • #6   20. nov 2007 jepper den med udluftningsskruen er en klassiker.
    da jeg gjorde det var det foran en coaster... :-(( me bad..


    men min maskine på fletcheren gjorde som din, med ny bold og ny slange.
    der var ikke umiddelbart noget galt men jeg skiftede og så var problemet løst.
    så prøv at se om du kan låne en slange af en.


  • #7   20. nov 2007 det kan vel også være en af de indvendige brændstofslanger der ikke er 100% tæt....nu du skriver at deydre er skiftet til nyt....

    når du siger den dør og går ned på halv kraft kunne det sagtens tyde på en cylinder der sætter ud, så det kan desværre godt være noget med tændingen, der er så mange muligheder


Kommentér på:
Mariner 45 hk. 2-takt "dør"

Annonce