{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Autolube ?
  • #1   8. dec 2007 smid lortet ad helvedds til.! det er min erfaring

  • #2   8. dec 2007 Yamaha`s autolube er bedre end OMC`s - meget bedre - men jeg ville blande olie selv og afblænde autolube systemet hvis jeg var dig


  • #3   8. dec 2007 hej EN N der sidder jo ikke en autolube på OMC.. eller det kommer and på om du tænker OMC/johnson/evinrude's VRO smøre system fordi der er noget L-O-R-T.

    men altså jeg ville helt sikker selv blande det..


  • #4   8. dec 2007 Yamahas system hed(der) autolube - OMC`s hed VRO (very rare oiling smiley

    Suzuki havde et mekanisk system fra Mikuni - det hed bare "oil injection" det virkede betydeligt bedre - men selv med det system ville jeg blande selv for at undgå dyre rep.


  • #5   8. dec 2007
    VRO-pumpen er skam en drift-sikker komponent. Men Problemer med ustabile alarm-systemer, som giver alarm ved lav olie-stand i olietanken, samt alarm hvis ingen olie-flow i pumpen, får nogle personer til at koble disse alarmer-kredse fra. Hvis så motor går ustabil, eller en motor brænder af, har man mange gange uanfægtet givet VRO-pumpen skylden. Men fejlen har i langt de fleste tilfælde været manglende overvågning ( da det er blevet demonteret ). Pumpen er derfor af mange, blevet demonteret uden rette.
    Med VRO-pumpe, gør det lidt nemmere at have en to-takter, samt gør den jo det, at den sender mindre eller federe olie/benzin-blanding ind i motoren, i takt med motorens belastning. Og dermed en bedre forbrænding.
    Så hvis dit oliesystem virker som det skal, ville jeg beholde det på.


  • #6   8. dec 2007 Auto-lube har ydermere den fordel, at hvis man sejler tør for benzin mens motoren går for fulde omdrejninger bliver den ved med at pumpe olie ind indtil motoren er stoppet helt. Ved manuel tilsætning bliver motoren ikke smurt i de 20-30 sekunder det tager for den at stoppe helt.

  • #7   8. dec 2007 Off topic, men jeg sejler selv med VRO(2) og er glad for det, har dog set mange motorer hvor alarmen (højtaleren/hyleren) ikke virkede/var pillet fra, og så er man jo selv ude om det.

    Jeg ville ikke være bange for at sejle med Autolube systemet, men hvis du er nervøs for det, så pil det fra, så bliver sejlturen osse sjovere (når man ikke er nervøs).


  • #8   8. dec 2007 Hej Simon,
    Lige et par linier med hensyn til dit spørgsmål angående Yamaha's Autolube system.
    Nogle lidt negative svar må relatere til de problemer som OMC ( Johnson-Evinrude ) har haft med deres olieblandings-system, her har mange bådejere ganske rigtigt haft problemer og fjernet dette og selv blandet olie/benzin, systemet var for ustabilt.
    Yamaha's Autolube er bygget op omkring en mekanisk drevet oliepumpe der er monteret på krumtaphuset og drives af krumtappen, fra oliepumpen trykkes olie op gennem dysser der er monteret mellem hver karburator og indsugningsventilerne, her bliver den blandet med benzinen, den indsprøjtede oliemængde bliver styret af en lille arm der er monteret på akslen på det ene karburatorspjæld og forbundet med oliepumpen, jo mere spjældåbning jo mere olie.
    Dette system har stort set kørt uden problemer siden det kom frem i midten af firserne og skulle derfor heller ikke volde dig de store problemer.
    Hvis du får olie-alarm ved manglende eller for lidt olie skal du stoppe motoren og så påfylde olie, påfylder du olie uden at stoppe motoren forsvinder alarmen ikke, tændingsnøglen skal drejes til stop.
    Håber dette er til lidt hjælp

    Mvh


  • #9   9. dec 2007 mange tak for de fine råd... Tror jeg lader det blive så... Måske, men finder nok ud af noget

  • #10   9. dec 2007 Hej med jer, jeg har en YAMAHA 30 HK, 3 cyl. fra 1994 med - AUTOLUBE- , den har jeg aldrig haft problemer med, og hvis man bruger den til at trolling sodder den heller ikke til, da den jo nedsætter olie mængden ved lave omd. .

    MVH. Kurt.


Kommentér på:
Autolube ?

Annonce