{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.885 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang. Jet-ski {{forumTopicSubject}}

Hey Jeg er helt ny indefor sejlsport og har ikk vildt meget forstand på at benytte en jet ski, motor ved jeg dog lidt mere om (bil/knallert/mototcykel viden) så jeg håber at i kan hjælpe mig lidt..

Det handler om at jeg lige har fået mig en Kawa 650sx med dobbelt mikuni kaburator og k&n osv. i noget byttehandel årgang kender jeg ikk, jeg fik afvide at den ikk kunne sejle mere end få minutter ad gangen pga den blev for varm. jeg fik det skildt ad og konstaterede at det var en tilstoppet vandkanal (der hvor den leder det ud i udstødningen) så slæbte jeg den ud i nærmeste grus/sandegrav for at prøve den.

"Endelig til sagen":

1. Den lyder ikke som om den kan "ringe" ordentlig ud, jeg har tapet luftfilteret godt ind da det virkede som om at den ikk rigtig kunne lave vacuum nok til at suge benzin ind og det hjalp da også, men den kan stadig ikk tage alle de omdrejninger som jeg tror den godt kan. er det bar en justeringssag på kaburatorne?

2. Jeg har endnu ikke balance til at stå op på den ret langt ad gangen, så jeg sad på knæerne det meste af tiden. Men selvom vandet var blankt begynder den at hoppe meget som om der var bølger. Skyldes det at jeg lægger vægten for meget bag over? eller "igen" fordi den ikk yder det maximale. . den sejlede kanon med halv gas.

3. Hvad er den lille shoker ligendene "knap" som sidder på udstødningsmanifolden?

4. Hvor meget effekt giver de to kaburatore i forhold til en. Jeg kunne måske godt have interesse i at bytte med en orginal kaburator m. luftfilter.

Håber at nogle kan hjælpe mig. På forhånd tak!. smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. Jet-ski
  • #1   10. mar 2008 hej mike smid da lige maskinen her ind ........... ;o) 1. har den sejlet 110% med de kaburator der er på den eller er de aldrig blevet justeret ind 2. på en jetski bruger du kroppen til at trimme den så hvis den hopper er det fordi du har vægten for meget bag ud i den fart du sejler det kan man så undgå ved at flytte kroppen mere frem af eller give den lidt mere gas 3.den lille "shoker" er til at få vandet ud af motoren når du dykker for lang tid med skien eller hvis der på anden måde kommer vand ind i motoren sker det at der er vand i motoren når du har givet den max gas så hiver du bare i den til alt vandet er kommet ud og du kan sejle vidre ..... ;o) 4. en kaburator giver giver mere i bunden og to giver mere i toppen men det kommer and på hvore store de er og en er nemmer at stille på end to MVH dennis j .................... ;o) og skyd lige nogle gode billeder og smid den lige her ind ik mike ........ ;o)

  • #2   10. mar 2008 1. Nej det er jo det jeg ikk syntes at den gør. der sidder "én" K&N filter med to huller. dvs. karburatorne suger i samme filter. og jeg har nok tapet 4 - 5.dele af filtert til for at den kunne suge benzinen ind. og det er det jeg spørger om de kan "finjusteres" så meget at jeg kan fjerne alt tapet igen. for det ville jo være det mest optimale. Men hvor mange rpm burde den at kunne tage ca?

    2. Det vil jeg prøve på lørdag så smiley

    3. Oki. jeg har godt nok sat over i værkstedet og spekuleret i længe over hvad den var til hehe.

    4. Oki. spørger også om det med indstillingsmulighederne fordi jeg aldrig rigtig har rodet med kaburatore "uden bundkar" . det er derfor at hvis nogle ville bytte ville det måske være en fordel for mig da jeg sikkert ikke har brug for alle de kræfter. smiley

    5. Tusind tak for nogle gode svar. .

    Med hensyn til billeder så vil jeg gerne lige vente lidt endnu da jeg er lidt flov over motorrummets hygiejne x) har slet ikk hatf tid til at gøre det rent.. men det kommer helt sikkert inden for få dage.


  • #3   10. mar 2008 Nej det har den nemlig ikk.. har set det inde på customski at det kan købes.. Jeg er selv rustfast/alu´smed så tænkte på at lave en selv men vidste ikk helt hvor øvet men skulle være for at den ville have en effekt??? smiley

    Tak fordi du "skære det lidt ud i pap", jeg kender jo ikk alle de fine ord (de tekniske ord)


  • #4   10. mar 2008 det er da lige meget hvordan den ser ud min startede også som en gammeg ski så smid den bare her ind i en fart mike 1. indstillingsmulighederne afhænger af rigtig mange ting men her er et par links du kan få brug for s http://www.sbtontheweb.com/pdfs/k650750.pdf http://www.sbtontheweb.com/pdfs/mikunibn.pdf http://www.sbtontheweb.com/pdfs/mikunisbn.pdf men der er rigtig mange ting du skal vide før du kan få det hele til at spille men kan høre du gerne vil prøve lidt selv så det er bare med at læse alt du kan komme i nærheden af så skal det nok lykkes men hvis der går helt fis i den så bare spør så skal jeg nok hjælpe alt det jeg han..................... ;o)

  • #5   10. mar 2008 okay ingen rideplade .... !!!!! smid en på i en fart he he så tror jeg sku da fanden du ikke kan stå på den ........ ;o) smid en på med det samme det kan kun gå for langsomt ................. ;o)

  • #6   10. mar 2008 Ja jeg ved enlig temlig meget om motore og sådan (hvis jeg selv skal sige det) da det altid har interessert mig. .

    Skal den plade bare skrues direkte op i skroget? smiley
    Kan de findes brugt? eller findes der nogle mål/guide på dem så jeg selv kan lave en smiley

    Ja ja nu er det jo mørkt ;D det må blive i morgen. hehe

    Endnu engang tak for alle de gode råd..



  • #7   10. mar 2008 Det er denne her vi snakker om ikk? (link fjernet) eller findes der noget bedre eller billiger som også virker?

  • #8   10. mar 2008 Jeg kom enlig lige til at tænke på et lidt vigtiger spørgsmøl ;b hvor mange procent olie skal jeg køre med?

    Indtil nu har jeg kun sejlet med det benzin jeg fik den med.


  • #9   10. mar 2008 Oki så må jeg jo have såden en. er det den jeg har linket til? ( (link fjernet) ) og så spørger jeg lige igen hvad med olie blanding?

  • #10   11. mar 2008 det du har linket til det er en grate og den er også god at ha på den tybe du har fundet frem er en af de gode den skovler vandet ind så jetten for mere vand og hurtiger ......her er en rideplate http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Kawasaki-JET-SKI-650-RIDEPLATE_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118Q2el1247QQcategoryZ56422QQihZ012QQitemZ220191490288QQrdZ1QQsspagenameZWD1V men der er mange forskellige der er nogle std. race freestyl og til bøgler sådan kort sagt men hvis du bare skal finde ud af om det er dig at stå på jetski så for at gøre det så billet som muligt og lidt sjovt så lav en selv kik lidt rundt på nettede ellers prøv at spør nic jet-rider er sikker på at du kan låne hans rideplate et par dage så du kan måle lidt på den kan har bare lavet d-cut på den det behøver du ikke at lave på dig hvis du ikke vil og nu spør du så d-cut fisk det er lidt en freestyl ting det gør at den kommer hurtig op af vandet men den er så ikke så god at sejle hurtigt på da den ikke er så stabil så du skal nok ikke lave d-cut på din endnu før du har fundet din stil og 2%olie i benzinen og så høj oktan som muligt ......... ;o) men kom nu her ind med dyret så er det også nemmer at hjælpe det er lige meget hvordan den ser ud det kommer jo nok hend af vejen ik ................ ;o)

  • #11   11. mar 2008 Jeg har jo slet ikk en ride-plate? den som sidder der std. er også væk! der er bare helt åben op til pumpehuset!!

  • #12   11. mar 2008 dennis J - Det billed du linkede til, er der et lille hul i, er det d-cut eller skal den bare være der?

  • #13   11. mar 2008 Arr glem det med d-cut nu har jeg fundet ud af hvad det er ;D

  • #14   11. mar 2008 he he ja det er lidt svært det hele når man er helt ny i jet verden men bare klø på du skal nok finde ud af det hele en dag og lige igen lad os lige få maskinen at se mike hov der er også jetforum.dk der er lidt at hente der inde men jeg syndes det er sjover her inde ................... ;o)

  • #15   11. mar 2008 Ja ja ja "stik nu lige en finger i vandet" den bliver smidt ind i morgen, det lover jeg hehe. .

    Ja men jeg lære da noget hele tiden. . .

    Jeg er lige kommet hjem fra firmaet. jeg har været nede og lave den såkaldte "Ride-plate" og jeg tror faktisk at det blev godt ;D .. billeder kommer selvfølgelig også af det i morgen. .

    Næste "projekt" bliver at lave en Grate med justerbar skovl/plov eller hvad i nu kalder det smiley


Kommentér på:
Spørgsmål ang. Jet-ski

Annonce