{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.438 visninger | Oprettet:

12V kølebox strømforbrug? {{forumTopicSubject}}

Min 12V kølebox suger batteriet (80Ah) på min båd i løbet af et par timer.
Når jeg bruger havnestrøm (220V) bruger jeg for 1 kr. pr. nat ???
kan jeg løse problemet ved at bruge en 220V converter når jeg er på batteriet ?
mvh


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  12V kølebox strømforbrug?
  • #2   20. jun 2016 min spritnye box sluger 48W smiley

  • #3   20. jun 2016 Er jeg den eneste der tænker at det ville være smart at montere en strømvagt samt solpanel / vindmølle

  • #5   20. jun 2016 Dit batteri er faldet sammen i en eller flere af cellerne, så der ikke er fuld kapacitet på.. Din køleboks bruger kun 4A i timen, så du skulle kunne holde Ca 20 timer.. Du burde nok få et nyt batteri smiley

  • #6   20. jun 2016 takker for kommentarer- kigger på batteriet

  • #7   21. jun 2016 hej smiley
    kør ned til den lokale automester og få batteriet testet.
    Mvh Erik


  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 181
    #8   21. jun 2016 Og nej, du kan ikke løse problemet ved at bruge endnu en omformer. Du har 12v i båden, dem vil du lave til 220v og så skal køledisken lave 220v tilbage til 12v? Du kan godt selv høre det lyder usmart. Hver gang du ændrer spænding har du et stort tab. Lad dit batteri helt op. Afmonter en pol. Vent nogle timer og mål spændingen over polerne. Du skal gerne have 13,5-14v. Det giver ikke et komplet billede af batteriet, men det er en start

  • #10   22. jun 2016 Mange glemmer at en køleboks er det det er........en køleboks. Den er beregnet til at køle hurtigt nede med mange Watt og derefter slukkes og kan holde koldt under transport. Det fleste af dem er ikke beregnet til at køre døgndrift.

    Mit råd er at du Ligger et par iseposer i dem og lade den køle indtil ønsket temperature og slukke for den natten over, ellers købe en godkendt 12v bad/campingvogn refridgerator med lav watt forbruge til konstant drift.
    Man kan også købe en køleboks som kan køre på 21v/220V kombi.


Kommentér på:
12V kølebox strømforbrug?

Annonce