{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

v8 5,0 motor problemer {{forumTopicSubject}}

Har en kammerat med en fin sea ray båd med 5,0v8 motor saltvands kølet.
den har ligget stille i 6 år, og vi skal så en tur på vandet.
det resultere i at den taber olietryk, og vi kan se at motoren har blandet vand og olie og smidt det i heler motor rummet.

vi har så haft en til at ta et hurtig kig på den, og han melder manifold og knæ.

men hvordan kan den så blande vand og olie??
og burde den ikke ha været blevet varm??

og hvor kan man købe reservedele til sådan en?.

håber på at høre fra nogle af jer kloge hoveder.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  v8 5,0 motor problemer
  • #1   20. jun 2016 Jeg er bang for at sige det men ,Vand i oile er en darlig ting det kan betyde mange fejl bla. At top pakning er røget eller en revne i din motor blok.
    Motor skal skilles ad helt og tjekkes arg en med forstand på tingene.
    Du kan købe reservedel fra mange steder i dk f.eks nytdrev.dk eller marineshoponline.dk

    Knæk og break.


  • #2   21. jun 2016 nytdrev.dk har hvad du skal bruge og med Danmarks bedste garantiordning på 6 års mod gennemtæringer ( alle udstødningssysemer ).

    Hvor ligger båden henne i DK ?


  • #3   21. jun 2016 Det lyder som om det billigste er at finde en anden motor.

  • #4   7. jul 2016 Vi har nu haft manifold af i begge sider, og de ser ud som nye. Der står til gengæld lidt vand i den ene udstødnings kanal. Kunne det tyde på en toppakning

  • #5   7. jul 2016 der må ikke være vand i udstødningen.

    Lyder som en toppakning, hvis ikke der er fejl på manifold/knæ


  • Mikkel J
    Mikkel J Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Svar: 3
    #6   8. jul 2016 Bare fordi manifoldene ser fine ud, betyder det ikke at der ikke kan være hul i dem et sted.
    Er der varmeveksler på til ferskvandskøling af blokken, eller er hele motoren saltvandskølet? I så fald kan det være kølekanaler i blokken der er tæret igennem så vandet trænger ind i motoren.
    Hvis det er en toppakning der er gået, vil motoren normalt blive varm, men en kompressionstest vil hurtigt afsløre om det er tilfældet.


Kommentér på:
v8 5,0 motor problemer

Annonce