{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.508 visninger | Oprettet:

Første båd - Gode råd omkring bundmaling {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.
Jeg er kommet til at købe en fin lille båd.
En slæbebåd i stål fra 1956, der er lavet om til husbåd.
Jeg har dog aldrig ejet en båd før - dog arbejder jeg som maskinmester ved et større rederi, så vil sige at jeg har en smule indsigt smiley

Jeg har haft båden oppe, og der er lidt begroninger og maling ser ud til at skal opfriskes. Dog har jeg som sagt ikke erfaring med dette, men tænker at det umiddelbart er ligetil.
Min fremgangsmåde ville være således -
Afrensing af begroning, godt og grundigt! Gerne med en højtryksrenser eller lignende.
Slibe det øverste lag maling ned, så det er fint og rent
Herefter giver det et nyt lag bundmaling eller 2.
Er dette den rigtige fremgangsmåde?
Og hvilken maling skal jeg bruge? Nogen erfaringer?
Håber i kan hjælpe!


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Første båd - Gode råd omkring bundmaling
  • #1   25. jun 2016 Det virker fornuftigt. bundmalingen kan være eksempelvis hempel eller jotun. ikke nødvendigvis i den dyre ende. for enden sejler du ikke eller sejler du under 20 kn. vil gerne se billeder af skuden.

  • #2   25. jun 2016 Hvis der er nogle steder hvor malingen er væk. Dvs jern. skal du selvfølgelig lige give den 2-3 lag primer

  • #3   28. jun 2016 Ja et par lag primer til stål og så køb en ikke så byr en bund maling og så for vær 2 liter kommer du en pose cayennepeber fra tigeren de har nemlig den rate mængde til to liter

    Jo lyder underlig men prøv det når du er ved at været træt af til groning af bunden smiley


  • #4   30. jun 2016 Vi skal da se nogle billeder af båden, skal vi ikke?

  • Arni D
    Arni D Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #5   3. jul 2016 Jeg kan ikke sige andet end tillykke med den nye! Kunne desværre ikke være med i kampen om den - men hørte da var stor interesse blandt folk smiley
    Så må du endelig keep us updated smiley

    Held og lykke fremover!


  • #6   11. jul 2020 Hej
    Har lige solgt en båd som har ligget ca 3 mdr i havnen den var bundmalet inden den blev lagt i den havde en del begroning af alger på bunden da blev lagt på trailer
    Har så lige købt ny brugt båd i Sverige hvor sælger sagde at han altid blandende 1 spiseske fuld cayenne peber til hver liter maling og sidst han bundmalede var 2 år siden
    Fik båden leveret på lastbil i sidste uge og bunden var fuldstændig ren
    Og lastbilen havde løftet båden fra vandet så den var ikke blevet rengjort
    Så der r nok noget om snakken
    Mvh Nicolai


Kommentér på:
Første båd - Gode råd omkring bundmaling

Annonce