{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

Stigning på skrue {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er lige blevet færdig med at montere styrepult og motor imod gummibåd da jeg var ude og prøve sejle igår var den svær at få op og plane men den kom da ud af vandet den sejler med 21,5 knob. Da vi sad 2 på den kunne den ikke komme op og plane. Det er en 20 HK mariner med en hudrofoil over skruen på en 9 fods gummibåd med fast køl. Har ingen rpm måler må motoren. Det virkede ikke som at den manglede kraft da den kom op og plane. Ville jeg kunne skifte propellen med fordel og til stører eller minder ville gerne længer op i fart men ville den kunne få den op og plane med en stejlere stigning på skruen.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Stigning på skrue
  • #1   20. jul 2016 Var motoren trimmet helt ned/ind?
    RPM er nødvendig for at fastslå om du har den korrekte stigning - men ellers kan man selvfølgelig prøve sig frem med forskellige stigninger.

    Hvis du har problemer med at få den op at plane pga. for stor stigning, så vil den nok ikke blive bedre med en større stigning smiley


  • #2   20. jul 2016 Motoren blev købt til en tung jolle for 10 år siden så tænker at det er en lav stigning på skruen fra der

  • #4   20. jul 2016 Hvis du ikke har en omdrejningstæller til at kunne se RPM er det lige så godt som at skud i mørket. På et eller andet tidspunkt vil du måske ramme den rigtigt skrue stigning men det kræver mange unødvendigt forsørg.

    Købe dig en omdrejningstæller fra biltema til billige penge.


  • Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
    #5   20. jul 2016 Ud fra dit galleri ser det ud til at din motor har Alt for langt ben og stikker for dybt

  • Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
    #6   20. jul 2016 Din motor skal sidde som på tegningen

    profilbillede
Kommentér på:
Stigning på skrue

Annonce