{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
905 visninger | Oprettet:

Daniel A
Daniel A
Tilmeldt:
17. maj 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Frakobling af olieblander og problem med gear? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg er så heldig at have mig en ældre speedbåd af mærket Labrador, med en Mercury 60hk motor.

Den er forsynet med en olieblander, som jeg har på fornemmelsen er skyld i at motoren kort efter start mister alt kraft, og kun kan tage minimalt gas.
Fra motoren og til olieblanderen går et kabel med multistik i den ene ende, som er klikket på olieblanderen, i stikket er der 2 han og 1 hun.
På motoren går de 2 af kablerne på kabelsko tæt ved hinanden, og den 3. går ind i en styreboks.
Kan jeg uden problemer bare tage stikket ud af olieblanderen, uden at det sender en fejlmeddelelse op til styreboksen?- eller skal der en lus på et sted?
Jeg vil nemlig forsøge mig uden olieblander, hvor jeg istedet selv laver blandingen.

Spørgsmål nummer 2.
I den første sæson gik båden fint, og trak fint. MEN den har efterhånden fået en ide, om at hvis jeg svinger en smule skarpt, så er det som om den hopper ud af gear, og tager massere af omdrejninger, men accelerere ikke, derpå må jeg trække gashåndtaget retur i neutral og sætte i fremadgående igen for accelerere.
Er det pga impellerne at dette sker?
Eller er gearet simpelthen dødt?
Skiftede olie på gearet inden den kom i vinterhi sidste år.

På forhånd tak smiley

- Daniel Andersen


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Frakobling af olieblander og problem med gear?
  • #2   23. jul 2016 Ja, det er en føler for forlist olie, jeg ville ikke koble den fra, har aldrig haft problemer med mit.
    Mvh. Kurt.


  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #3   23. jul 2016 Okay. Jeg har bare ofte oplevet at den har spist ren olie, og ikke benzin, så jeg har skulle tømme begge karburatorer for at kunne få liv i den igen.
    Men hvordan får jeg den til at få signal om at den får olie nok, når nu stikket ikke sidder på?

    Mht propellen har du ret i at det er som om den tager luft. Men kan ikke rigtigt ændre på det, lige meget hvor meget jeg vippet med trimmet.
    Og det er først de sidste års tid den er begyndt på den. Og propellen ser helt fin ud. Ingen skader eller tydeligt slidtage.


  • #4   26. jul 2016 har du ændret vægtfordeling i båden..kan have meget at sige.... mercurys olieblander , har ikke ry for at gå i stykker .. men deres stator og benzinpumper kan godt lave ballade

  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #5   29. jul 2016 Nej der er ikke ændre noget.
    Den gør det, om der sidder 4 mand i båden, eller kun mig selv.


Kommentér på:
Frakobling af olieblander og problem med gear?

Annonce